End of the week...

Förkylningen har blivit sämre och då det är party imorgon då Elin på jobbet har inflyttningsfest så är väl tajjmingen sådär najjs, men va fan. Det kanske går att bota med lite (mycket...) sprit...? ;) Alltid värt ett försök. ^^ Gör ju inte saken bättre att lägenheten är som ett jäkla kylskåp. Förstår inte hur det kan vara så kallt inomhus... Sitter med tjocktröja och pläd och fryser likförbannat... Tror jag skall ta och skaffa mig en sådan där värmefilt, hade suttit jäkligt najjs just nu.
 
På jobbet har det varit en två-tre dagar i lite behagligare tempo men det lär gå över i nästa vecka. Hade möte för två nya maskiner igår, och idag fick jag höra om ytterligare en (möjligen två...) plus att jag redan blivit satt på ett ombygge av en press, men där handlar det som tur var bara om en sträck. Resterande ordrar handlar om en typ 6 element/delar per maskin för min del... Varav jag gjorde tre för första gången i förra projektet och de andra tre har jag aldrig gjort över huvud taget... Och för att göra det ännu roligare så ligger de ungefär samtidigt i tiden... Ketchup-effekten som Elin kallade det. Som tur var så inser även chefen att jag inte hinner göra allt själv så kommer få någon annan som hjälper mig. Troligen någon helt grön på dessa element vilket gör att han/hon kommer få de lättare delarna som jag kan hjälpa till med. Med andra ord de tre element jag faktiskt har lite koll på... Vilket kommer innebära att de nya delarna hamnar på mitt skrivbord... x_x Haha, men är la bara att jobba på. :P Kommer man bara igång så brukar det flyta på rätt bra, är mest nu i startfasen som jag har lite panik över hur jag skall få det att funka.
 
Just nu sitter jag annars och försöker fundera ut vad man skall vräka i sig ikväll... Thaimat? Grillad kyckling? Och massa godis of course. ;) Tänkte i alla fall se filmen Django Unchained ikväll. Verkar riktigt bra. Efter det kanske det blir några avsnitt med The Walking Dead, inte kollat på flera veckor så ligger några avsnitt back... :P
 


helena

Älskar den filmen!! :)

helena again

Och förresten, jag fick en värmefilt i julklapp, den e helt underbar så kan starkt rekommendera det!!

Svar: Haha, får väl nästan bli till att skaffa en då... Är väl nu man bör ha en om något... :P
Och Django var riktigt bra, men märktes verkligen att det var en Tarantino-film - musiken, blodsplatter överallt, helt osannolika rekyler osv... :P
CECILIA

helena again

Jo... och så tyckte jag slutet, när han skulle hålla på och tönta sig på hästen och glänsa inför sin fru, kändes lite... fel för hans karaktär. Hade gärna skippat den biten :P Och en annan störande sak: När frugan blivit räddad efter alla år av slaveri är allt hon kan säga: "iihh" och klappa lite fnittrigt med händerna. Trovärdig reaktion liksom.

Svar: Hahha, fast värsta var ju rekylen när den vita syrran blev skjuten... Han skjuter henne från 90 grader och hon flyger bakåt...?! Och inte liksom faller bakåt, nej hon flyger som om hon hade ett rep i midjan och ett jetplan satt i andra änden... :P
Men ja, slutet generellt störde mig... Varför skulle doktorn gå och bli skjuten...? Det var väl bara att döda gubben med geväret först och sedan Leonardo...? Eller i alla fall hoppa åt sidan när slow motion- gubben väl fattat vad som hänt och lyckats vända sig om... :P Och frugan som skrek genom hela filmen och var livrädd konstant, klart hon skall sitta hurtigt på en häst och vifta med sitt gevär de sista minutrarna... För att inte tala om att Django borde stendött med tanke på allt brinnande material som flög omkring efter explosionen...

Hahha, men bortsett från DET så var filmen väldigt bra. ;)
CECILIA - the one and only ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: