Hunger Games...

Har precis läst ut Hungerspelen-triologin som jag fick av Erik när jag fyllde. Haft en mangaperiod nu så därför det dröjt så länge innan jag blev klar med böckerna. ;) Kan verkligen rekommendera dem, hur bra som helst, men damn, vad jag har grinat emellanåt. Böckerna är skriva i jag-form vilket jag vanligtsvis har väldigt svårt för, men vande mig efter ett tag. Mycket fängslande och gripande historia och även om slutet känns lite snabbt ihopskrivet (händelser som beskrevs djupt och detaljerat i början fick plötsligt bara några rader framåt slutet...) och kanske inte som jag allra helst hade velat ha det så var serien som sagt väldigt väldigt bra. Definitivt värd att läsa om ni behöver lite ny lektyr. ^^
 
Även filmen är väldigt bra, så har ni inte sett den så är det hög tid. :P Inte lyckats övertala pappa om att de bör se den än, uppenbarligen så håller han sig långt ifrån dystopier och barn som dödar varandra... Vilket väl kanske egentligen bör ses som ett rätt sunt tecken... Meeen äh. :P
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: