Not really as planned...

Blev visst inget extra inlägg i söndags ändå. Vår tvättmaskin valde nämligen att pajja på eftermiddagen (kan möööjligen ha varit en liten gnutta mitt fel då jag stängde luckan och satte igång maskinen utan att ha stängt innerluckan, den till själva trumman, vilket man tydligen absolut inte får göra. Jag lägger dock all skuldbörda på Erik som stod bredvid och tittade på utan att stoppa mig...) Anyhow, efter en typ fem minuter så hörs plötsligt en hög smäll och sedan börjar vår söta lilla tvättmaskin tjuta. Ett gnisslande, surrande tjut som tyder på att motorn går men trumman inte snurrar. Yihaa.
 
Då vår verktygssamling är rätt skral så lyckades vi inte komma in i maskinen (plus att vi varken vill eller får pilla med elen till den) så blev till att ringa och rådfråga Gert. Som påstod att han satt hemma och hade så långtråkigt att det inte alls skulle ta emot att sätta sig i bilen och köra i två timmar bara för att kika på vår tvättmaskin... Trots åtskilliga "nej tack, det behövs inte, det är ingen panik, vi kan kika på det en annan dag, det är ändå söndag" från vår sida så stod han utanför dörren en dryga två timmar senare, fulllastad med verktyg. De är på tok för snälla, Eriks föräldrar. Min pappa hade nog snarare sagt "Det var jäkligt osmidigt, jaha, ni får väl googla lite och se vad som kan vara fel på maskinen". Han hade nog skickat en massa länkar och agerat support i telefon, men jag tror inte att han ens hade övervägt att köra upp till Karlstad en söndagskväll. ;)
 
Visade sig i alla fall att det bara var remmen som hoppat av så var enkelt att åtgärda när man väl kom in i maskinen. Vilket kanske kan vara bra att veta till nästa gång, för kan nästan slå vad om att jag kommer göra om samma blunder igen... Varför går luckan ens att stänga om inneluckan står på vid gavel?! Borde man inte ha någon typ av spärr för sådana inkompetenta idioter som mig? Kanske får kludda dit en liten egentillverkad varningsskylt så att jag i alla fall tänker efter en extra gång innan jag startar maskinen nästa gång...


helena

Hahaha, ja det låter verkligen som en dum liten detalj, så nog bäst att sätta upp en stor blinkande varningstext! Men SHIT, tänk att han kom upp enda till Ksd, herregud va snällt!

Svar: Det kändes onekligen som en rätt dum detalj... ;)
Och ja, det var grymt snällt och jäkligt uppskattat! ^^
CECILIA

Simon

Jag har nog aldrig ens sett en tvättmaskin med dubbla luckor o_O

Svar: Det är lugnt Simon, det hade inte jag heller. ;) Men är tydligen så på toppmatade maskiner... Alltid lär man sig något nytt. ^^
CECILIA

becca

ska jag sticka ut då å säga att jag faktiskt har sett dubbelluckade tvättmaskiner? ;) längesen dock.
skönt att de verkar relativt lätt åtgärdat? och att inte hela "skiten" exploderade iallafall ;)
de hade ju vart spännande :P

Svar: Pff, det säger du bara för att verka påläst. ;) Och ja, jäkligt skönt att det var lätt åtgärdat. Hade känt mig lagom dum om jag pajjat tvättmaskinen så snart efter att vi fått den... :P
CECILIA

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: