Fullspäckad dag...

Blev en väldigt mycket senare dag än tänkt. Och även desto mer stressig. Fick igår, strax innan tio på kvällen, veta att jag skulle baka till matchen idag. Eller egentligen så visste jag det för vi fick veta det för länge sedan, men måste ha förträngt det på vägen. Hej panik. Fick bli att sluta halv fyra på jobbet, en halvtimme senare än tänkt (kommer ju aldrig därifrån!?), ta en tur via Välsviken för att inhandla Polly-muffinsingredienser, sedan hem, på med ugnen (gud vad härligt att vi har en så snabb ugn känner jag. Not), blanda ihop allt, packa väskan med fotbollsgrejer, klicka upp skiten i formar, proppa dem fulla med Polly, in i ugnen som äntligen är varm, sitta ner och ta några andetag, fixa käk i form av ostmackor varav den sista äts i bilen, iväg till Våxnäs för att tanka, stod visst tre bilar före, ingen panik, jag ligger bara en kvart efter i schemat, kommer på att det skall tas ut pengar för att betala träningskläderna (varför måste folk envisas med de jäkla kontanterna!?), iväg till Ica på Våxnäs, inser vid bankomaten att uttaget inte går igenom för att jag just gjort slut på det sista på kontot på bensin, ut till bilen för att hämta mobilen, föra över pengar till rätt konto, ta ut pengar och till sist köra i ilfart till Arvika. Eller tja, tidvis ilfart. Mestadels så låg jag i kö bakom långtradare. Vilket kanske minskade paniken sådär mycket.
 
Matchen gick riktigt bra och vi ledde typ halva matchen, körde lika resten och sedan slog de in ett mål i sista tre minuterna. Fuck. Jag känner mig totalt blåslagen efter ett par vändor i backen och blockningar av skott (ooouch) men är i det stora hela nöjd med insatsen. Ligger fortfarande ett halvt steg efter motståndarna dock så är svårt att bryta utan att kapa hälsenorna på dem... Eller ett kvarts steg som Anna säger, så det är la framsteg antar jag. ;)
 
Jag borde verkligen diska och städa men nu är det på tok för sent så får la bli imorgon I guess. Toodles.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: