Äntligen!

Här hanns det inte alls med speciellt mycket... Hann precis smörja klart kroppen när Erik ringde och sedan satt jag fast i luren i nästan en och en halv timme... Rätt ovärt samtal egentligen dock, jag ville prata systemkameror och tillbehör (Eriks föräldrar är i New York så tänkte passa på att be dem köpa med en kamera då det är mycket billigare där än här hemma) medan Erik ville prata tåg, intervju (på IF i Gbg imorgon) och jobb. Mycket givande samtal. :D
 
För er som inte vet så har i alla fall Erik äntligen fått ett jobb! Var via en gammal granne/kompis som berättade att de behövde anställa nytt folk på hans jobb. Så nu har Erik skrivit på kontrakt för tre månader i Bergen/Norge. De skall montera generatorer (?) till bland annat vindkraftverk och de kör 6 dagar i veckan och tvåveckorspass, så jobb i två veckor och ledig i två veckor. Och lönen hamnade på smaskiga 43000 norska i månaden. Mer om de behöver jobba extra, vilket det i dagsläget ser ut som. Är inte alls avis... Arbetar han bra och företaget har fler uppdrag så blir det tre månader till osv. Inte heller omöjligt med en konstruktörstjänst i framtiden då de även har de bitarna inom företaget.
 
Är så kul att se Erik nu när han fått jobb. Från att ha gått runt och totalt deppat ihop så studsar han nu fram och flinar konstant. Och pratar jobb. Konstant. Nästan så det blir för mycket men vet ju att han är glad så får la låta honom hållas ett tag. ;) Det kommer bli jobbigt att bo ensam då jag ogillar även när han bara är iväg en helg, men nu kan han ju i alla fall komma hem hyfsat ofta. Han sökte ju tex ett jobb i Örnsköldsvik och då skulle det ju vara ett vanligt måndag-fredag-jobb vilket skulle innebära att han endast kunde komma till Karlstad när han hade långledigt. Vilket ju inte händer sådär himla många gånger per år direkt...
 
Ett annat plus är att Erik nu kan stå för hyran ett tag då jag gjort det det senaste året. Vilket innebär att jag kommer få en 5-6000 extra över i handen varje månad. :D Skulle bli ett välkommet tillskott till min knapra buffert. Plus att jag har lättare att motivera köp av ny dator samt systemkamera, host...
 
Me unt mi babe på söta Ellas dop förra året.


Karin

Ååå så härligt!! Vi får ses snart! Två gräsänkor. ;)

Svar: Ja, just det! Hade jag helt glömt, du är ju i samma sits. Hur funkar det för er? Och hur ser planerna ut för sommarn?
CECILIA - the one and only ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: