First day... ^^

Hade min första dag som fastanställd hos Metso idag. Känns riktigt bra. Förutom att jag är ungefär lika tokstressad som tidigare. Skjutsar ut uppgifter på andra bara för att få nya tillbaka. Pretty much no progress. Hade introduktionsgenomgång med chefen, mer för att det skall vara gjort än för att det behövdes. Tanken på att han skulle gå runt och presentera mig för folk och förklara vad vi gör för något på avdelningen kändes rätt skrattretande så de bitarna hoppade vi tack och lov över. Viss info kring ny tidrapportering och organisationen osv var dock behövlig. Fick dessutom ett papper med lite frågor riktade till specifika områden/personer på företaget, så tanken är att jag skall gå runt och fråga ut dem för att "lära känna företaget och folket". Vilket känns rätt löjligt då jag varit där ett år, men då jag faktiskt inte kan svara på alla frågorna själv så lär det väl förhoppningsvis även bli lite lärorikt.
 
Blev en snabb sväng på stan efter jobbet för att köpa studentpresent åt söstra mi samt lite allmänt pill. Fick 7 små smultronplantor till balkongen av Ann-Sofie så fick även bli en tur till Blomsterlandet för inhandlande av ytterligare en kruka och lite jord. Nu skall vi bara se om de tar sig också. ^^
 
Nu på kvällen har annars jag och Erik njutit av färska jordgubbar och vaniljglass framför två avsnitt med Game of thrones. Gud vad gott och gud vilken bra serie. Om än fruktansvärt blodig och magstark emellanåt. Men då är det bra att man han en filt man kan gömma fejjset bakom tills det hemska gått över. ;) Mycket bra serie oavsett och väl värd att se för er som inte redan börjat. ^^
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: