När tar folk kort...?

Har börjat fundera på en sak det senaste... Sitter och kikar på diverse bloggar och även kort folk lägger ut på till exempel Facebook. Vackra, soliga bilder med perfekt skärpa och på allehanda folk och saker. NÄR tas dessa kort? Jobbar inte folk på dagarna? Jag vet ju att alla inte gör det, att vissa jobbar kväll osv men ändå. När jag kommer hem från jobbet så har det börjat mörkna och ljuset är definitivt inte optimalt för att ta några fina bilder. Tar folk en miljon kort på helgen som de sedan sprider ut över veckans inlägg? Känns ju jättespontant. :P
 
Gammal bild tagen i dåligt ljus i ett försök att skapa lite vackra bilder att lägga ut på bloggen... Är ni inte tacksamma så säg?!


helena

Jag går ofta ut på lunchen, för jag dör om jag måste sitta inomhus framför en dator en hel dag. Därmed inte sagt att jag tar några bilder, haha. Men folk kanske har ärenden, springer mellan möten, eller tja.. ingen aning egentligen. Något annat jag funderar på är VEM som tar kortena, haha, jag hade då inte gått fram till en främling på stan och bett ta en bild på mig när jag står ensam och poserar :P

Svar: Jo, men har alla med sig kamera på lunchen liksom...? Eller tja, det kanske folk har, var vet jag. Men även om jag hade varit ute på lunchen så hade det nog känts väldigt mysko att slänga upp en kamera och klicka iväg några bilder. :P Men vem som tar korten är också en bra fråga... Stativ, kompis, främling...? :P
CECILIA - the one and only ;)

helena

mysko, såg din kommentar först nu, har kollat tidigare oxå men först nu den syns. Weirdo ;)

Svar: Pff, säger du bara. ;)
CECILIA - the one and only ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: