Snart helg...

Idag har varit en sådär dag. Hann klart med projektet, eller snarare 3Dn som har deadline imorgon så det känns gött, men Catia har fuckat med mig hela dagen så har suttit och svurit något kopiöst över skiten. Fick några sista-minuten-ändringar och upptäckte då att mina konsolarmar skilde sig åt med 0,016 grader. Vilket kanske inte låter som så mycket, men när man skall matcha hål mot varandra så är det rätt viktigt. Så började leta efter var felet var och höll på att bli galen innan jag hittade det. Och när jag väl hittade det så höll jag på att bli galen när jag försökte fixa det. Ena konsolen var förskjuten med 0,191 mm men när jag försökte rätta till det så flög allt iväg flera hundra mm åt olika håll, helt utan anledning. Hade förstått om några constraints hade krånglat, men nej, vi spränger hela konstruktionen. Stängde ner programmet, startade igen och gjorde om samma sak. Men nu vände allt bara upp och ner. Efter nästa nedstängning och uppstart så funkade det alldeles utmärkt att ändra måttet. Catia är verkligen inte logiskt någonstans.
 
Träningsvärken är i alla fall bättre idag. Igår var den helt förjävlig. Folket skrattade åt mig på jobbet när jag stapplande fram i snigelfart i korridoren. Skadeglädje är den enda sanna glädjen som man säger. ;) Fick bli ett varmt (lååångt) bad och sedan stretch följt av glass med chokladsås framför lite slötittande på TVn. ^^ Och idag känns det bättre. Ljumskarna och vaderna strejkar fortfarande men jag kan i alla fall gå utan att se ut som att jag skitit ner mig. ;) Glass är uppenbarligen bra för träningsvärk. Får komma ihåg det till nästa gång. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: