Typical monday...

Är helt slut. Sov pissigt dåligt i natt och drömde en hel jävla massa mysko drömmar så var lagom utvilad när klockan så härligt väckte mig imorse. Kom dock iväg till jobbet utan problem och var till och med där tidigare än jag varit på länge (läs evigheter). Dagen har rullat på utan några större incidenter, men kändes som att arbetet gick väldigt trögt framåt. Dagens timmar försvann dock i ett nafs. Kanske därför det känns som att jag inte hunnit med tillräckligt...
 
Kom hem runt halv sex-snåret och stannade till för att köpa ny p-biljett då min gick ut idag. Meeen den underbara maskinen ville inte läsa mitt kort. Stod bara "Ogiltigt kort" när jag försökte dra det, oavsett hur många gånger och i olika tempo jag försökte dra det. Och det är definitivt inte ogiltigt då jag använde det i lördags och jag vet att jag har pengar på det (inte för att det egentligen spelar någon roll då pengarna dras senare, men ändå) Samma sak med ICA-kortet. Var lagom bitter. Hade dessutom lite bråttom då E skulle hämta upp mig för fotbollsträning kvart över sex... Ringde och felanmälde automaten och fick veta av telefonsvararrösten att jag skulle få ett kontrollnummer som jag skulle skriva på en lapp och lägga i rutan och att det skulle fungera som biljett. Fick Sissi ett kontrollnummer? Icke. Efter att jag tryckt in numret på automaten och felanmält den så sade rösten "Nu kan du lägga på luren". Ehm, nej tack? Vill gärna ha ett kontrollnummer först. Väntar lite till och sedan bryter de samtalet. Iiiinget kontrollnummer till Sissi inte. Skrev en lapp och lade i rutan där jag förklarade läget så hoppas det funkar (för lapplisor brukar ju vara så förstående, ehum). Testade igen både när jag drog till träningen och när jag kom hem igen vid tio, men med samma resultat. Ger de mig en p-bot nu så kommer jag strypa någon.
 
Vi var hela fyra pers som åkte till och från Karlstad idag, blev lite mer livat. Jag och två till från Metso och en annan tjej som A-S på jobbet sagt ville med. Hade aldrig träffat henne tidigare och bara fått höra att hon var liten (95:a, uwa!), blyg, pratade med bred dialekt och inte hade körkort, men när hon väl öppnade munnen så pratade hon allt ändå på rätt bra tycker jag. Och dialekten tänkte jag knappt ens på så så jäkla bred kan den inte varit. :P Eller så anpassade hon sig för att vi skulle förstå, vad vet jag. ;)
 
Träningen gick bra men var ändå helt slut efteråt, gissningsvis för att jag sovit så dåligt. Och fattar inte varför jag sitter uppe nu, borde gå och lägga mig direkt egentligen. Men blir lätt sent efter att man väl stretchat lite extra, duschat (snabbdusch - I don't think so) och fixat käk. Håret är nääästan torrt nu men kommer få blåsa igenom det innan jag kan lägga mig. Så är la bäst att avsluta här och dra sig mot badrummet kanske...? Nightynight.
 
 
Gammal bild som Erik tog (en av alla gånger) jag slocknat i soffan. Schysst värre... :P


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: