Onsdag, yihaa...

Blev till att sjukanmäla sig imorse. Ryggen mådde mycket bättre men var fortfarande jobbigt bara att ta sig upp ur sängen och högg så fort jag vred mig så kände att det var lika bra med en vilodag. Erik ville egentligen att vi skulle åka till vårdcentralen igår då jag halvskrek, stönade och gnydde hejvilt hela eftermiddagen och kvällen men kändes rätt fjösigt att åka dit "bara" för att man har lite ont i ryggen så jag fick honom att gå med på att vi skulle åka idag istället om det höll i sig. Frågade istället min hobby-privatläkare Anki om hon hade något förslag på lösning och hon sade att antingen kunde det vara en infektion och då skulle man inte massera (oupps, det hade vi redan testat...) utan bara käka Ipren, men om det var en knuta så var det fritt fram att försöka gnugga bort den. Då massage och Voltaren inte hjälpte så fick jag Erik att åka iväg till affären och köpa både Iprentabletter och Iprensalva så att jag kunde överdosera hejvilt. ^^ Och en massa godis förstås eftersom det var så synd om mig. ;)
 
Idag är det som sagt mycket bättre men stramar fortfarande en hel del och hugger lite grann men inte så att jag borrat in naglarna i låren och släppt ur mig ett djungelvrål. :P Undvek dock att åka med när Erik skulle handla, såg inte fram emot att hoppa in i bilen... Får hoppas det funkar imorn dock för då måste jag till jobbet igen. Eller tja, måste och måste, men jag vill. Är i startfasen av två-tre nya projekt och vill ha koll så att jag inte halkar efter det första jag gör. Plus att jag ska se om jag fått svar från beräkning samt min kontaktperson på SEW (som gör motorer) och det är lite brådis... På sätt och vis så gillar jag mittenfasen av ett projekt bäst. När man vet vad som behöver göras och det bara är att kötta på. I startfasen så är det så mycket frågor, man måste planera så mycket och allt är så virrigt, och i slutfasen så är det tokstressigt och man har lite smått panik över om man kommer hinna klart eller ej. Men i mittenfasen så är det bara att jobba på. ^^
 
Fundersam på om jag kommer träna imorgon dock. Vill ju inte gärna dra på mig något dumt med ryggen igen om den inte är helt ok. Samtidigt så vill jag väldigt gärna träna... Plus att Elin är sjuk och Emilia inte har något körkort, så kör inte jag så kan inte Emilia heller komma på träningen... Men får la se imorgon hur jag känner... Tränaren hade dessutom med sig räkorna jag beställde av honom i tisdags så de ligger i klubbstugans frys atm, så vore kanske bra att hämta dem... Well, vi får se...
 
Såg btw Eurovisions första deltävling via SVTs hemsida tidigare idag. Rätt sorgliga bidrag i mitt tycke. Hittade ingen favorit alls, men Danmark, Ryssland, Vitryssland och Moldavien var väl helt ok. Hehe, men det säger väl en del när jag tittar ner på skärmen och undrar hur jag kunde hamna på låt nummer 6 när jag bara hört 3... Ehum, men nej, alla låtarna hade visst bara flutit ihop i mitt huvud, det var bakgrundssskval hela bunten. Gillade dock Mede även om hon är lite väl extrem. Men om inte annat så kan hon i alla fall prata vettig engelska till skillnad från många andra svenska programledare. Ryser när jag hör den svengelska som många talar i officiella sammanhang. Blir det ingen träning imorgon så kanske det får bli att se semifinal nummer två och hoppas att det finns något där som är värt att lyssna på... :P
 
Från Eurovisionfesten förra året. Lena PH takes the stage.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: