Dag 6/7 - Miami, USA - 6/7 juli

Jävlar, har helt förträngt USA-inläggen... Hade till och med det här som utkast, men hade bara slängt in bilderna så orkade inte ta tag i det...
 
Det här var i alla fall första dagen i Miami. Jag älskade vårt hotell! Stort, fint, rent och helt humant pris. Låg lite utanför den mest extrema smeten, men var fortfarande bara några minuter ner till stranden och typ tio minuter till Helena och Patriks hotell och cirka tjugo minuter till shopping- och restaurangstråket.
 
 
Det blev en halvdag på stranden innan vädret började bråka.
 
 
Tänkte att vi var tvungna att testa utelivet i alla fall en kväll, så inhandlade dricka och snacks och körde en lång förfest på vårt hotellrum innan vi drog ut i festnatten. Eller morgonen, drog ut vid 3-ish och hem halv 5-ish.
 
 
Erik ogillade lukten från vår AC (inget jag märkte av men han klagade konstant, så kanske skall vara tacksam för min okänsliga näsa ;) ) så på fyllan tyckte han det var en bra idé att spraya ACn full med doftspray. ;)
 
 
Helena blandade lite drinkar åt sällskapet, men då de inte hade köpt så mycket slödricka (och jag körde cider och Erik öl) så blev ration mellan sprit och dricka mer och mer ojämn. Erik var förtjust. ;)
 
 
Och den där jäkla muggen alltså... Så sjukt ful men tydligen grymt fascinerande för killarna.
 
 
Enda gången stativet användes på resan, men å andra sidan så användes det frekvent denna kväll. ;)
 
Gick som sagt ut megasent, men var inga problem eftersom klubbarna hade öppet hur länge som helst. Hamnade på någon känd klubb som Helena fått tips om, men var ingen jättehit. Inte för att jag faktiskt minns så mycket från utgången, om jag skall vara ärlig, men de glimtar som finns berättar att det inte var någon jackpot. Var dessutom tokbitter på vägen hem av någon naturligtvis väldigt logisk anledning så gick några meter bakom Erik (yes, vi gick hem mitt i natten, fulla som as, i USA, clever moment) och drog handen över en häck. Och skar upp fingret rejält. Tydligen sylvassa taggar på vissa buskar over there. Fin avslutning på kvällen. ;)
 
Dagen efter gjorde vi inte ett skit eftersom alla utom jag låg hemma tokbakis. Helena skrev och ojjade sig på chatten och Erik sov bort halva dagen medan jag låg bredvid och läste ut min braiga bok. Förstår fortfarande inte varför jag inte lade mig ute vid poolen och passade på att sola eftersom vi hade så få slappardagar, men var väl svalt och skönt i sovrummet. Och var skönt att äntligen ha en dag när vi inte hade något inplanerat utan bara kunde vara. Avslutade dagen med middag ute och shopping. Tog inga bilder på hela dagen dock. Därför den 7e dagen får slinka med i det här inlägget. ;)


helena

Hehe... undrade just om du hade lagt ner detta helt... vr lite bekymrad efersom jag ju MÅSTE läsa om dagarna NY! ;) Kör hårt!

Svar: Haha, nejdå. Jag är bara mitt vanliga sega jag. ;) New York kommer... Om ett tag... ;D
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: