Fortfarande noll julkänsla...

Utanför fönstret vräker regnet ner ihop med hagel och det smattrar så högt att katten ligger på helspänn i soffan. Jäkla skitväder. Var är min snö? Eller i alla fall lite vacker rimfrost? Har fortfarande noll julkänsla. Kanske skulle ta och rota reda på mitt julpynt som finns i någon flyttlåda i källaren...
 
Hade tänkt dra ner till stan för att köpa de få julklappar vi skall skaffa i år, men har noll sug, mycket på grund av vädret. Jag sov för länge idag också så är slö och har huvudvärk. Härlig början på den här julledigheten. ;) Men drömde så sköna drömmar i natt/ imorse så ville inte gå upp utan somnade om varje gång jag vaknade av mig själv. Drömde om resor och fotografering, om min familj och om god mat. Allt var bara jättebra och jättemysigt. Sällan jag har så sammanhängande bra drömmar, har varit mycket mardrömmar den här veckan så har sovit piss, så kändes som att det behövdes. ^^
 
Imorgon så skall vi till farmor som fyller 84, så behöver fixa någon present tills dess också. Satsar på en amaryllis då det var det faster Inger tipsade om. ;) Blir bara jag, Erik, syrran och Sebastian dock, då brorsan med familj är bortbjudna på annat och päronen sitter på flyget till Thailand as we speak. Kan inte påstå att jag är jättesugen på att åka dit, är ingen av oss, men hör ju lite till. Slapp allt sådant när jag bodde i Karlstad men nu när jag bor i Göteborg så är det tillräckligt nära för alla tillställningar. :P
 
Regnet vräker fortfarande ner utanför så lockar inte alls att bege sig ut. Kanske får bli en dag i soffan idag så skaffar vi blomma osv imorgon innan vi åker till farmor. Hade tänkt kolla gran också, men kommer vi bara iväg i tid imorgon så hinner vi ju kika på det också. Fick sms från Body Shop och Clas Ohlson att de har rabatter och extra bonuspoäng den här helgen så blev lite sugen på att shoppa loss, men behöver ju egentligen ingenting så kanske lika så bra att låta bli... :P


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: