Massa tjöt...

Sitter nerbäddad i soffan med mjukiskläder, raggsockar och en pläd, och jag fryser likförbannat. Hatar att frysa. Har just tryckt i mig en stackars tacos som inte blev uppäten i helgen så hoppas att jag värmer mig medan jag sitter här och jäser. Kan kanske hända att det slinker ner lite chips och godis också. Måste ju äta upp det innan det blir dåligt... ;)
 
Har nyss haft en jättelugn helg men längtar redan efter nästa. Är så sjukt trött hela tiden men sover piss igen. Mycket mardrömmar och vaknar till och från hela nätterna. Dessutom så har Erik varit förkyld så han snarkar så förbannat vilket inte direkt gör saken bättre. Inte mycket han kan göra åt saken förstås men ändå sjukt frustrerande. Hade ju kunnat lägga mig tidigare också, men jag är en nattuggla in i ryggmärgen, det känns inte rätt att lägga sig innan halv tolv. Har försökt komma i säng tidigare, men är jag inte helt slutkörd så ligger jag bara och vrider mig i några timmar innan jag väl slocknar. Lagom smidigt.
 
Hade tjejerna över förra helgen för ett lite sent födelsedagsfirande. De droppade in lite allt eftersom under lördagskvällen då flera kombinerade festen med andra besök när de ändå var i Göteborg. Testade att baka en kladdkaka på mandelmjöl med smörkräm då mamma sagt att det var ett väldigt bra glutenfritt alternativ. Blev lite besviken när kakan blev så platt, men skulle tydligen vara så enligt modern. Testade att rulla remsor istället för att skära ut kakor och det blev helt ok. Gjorde en extra vanlig kladdkaka för att "fylla ut" lite. Vilket gjorde att det fanns kvar kladdkaka dagen efter också, hö hö.
 
Fick flera paket av brudarna och blev minst sagt konfunderad när jag började plocka upp småpaket bestående av citronpulver, lakritspulver, vaniljpulver och massa andra konstiga ingredienser, men visade sig att de köpt en glassmaskin till mig! :D Har lovat att fixa glass till nästa träff så får väl experimentera lite innan dess... ;) Blev en bra förfest om än lite seg då alla var lite slöa, och medan Erik gömde sig i sovrummet med paddan så diskuterades allt mellan himmel och jord inne i vardagsrummet. Blev mycket tjejsnack då vi var bara brudar, allt från p-metoder till brott till feminism till jobb till stress till klassåterträffar till till till. :P Hade tänkt dra ut runt 12 men blev kvart i 1 precis som sist gång. Traskade runt lite på Avenyn innan vi bestämde oss för Hard Rock Café. Satte oss i baren på bottenplan, drack några dyra öl/cider/drinkar och tjötade vidare medan vi lyssnade på den bra musiken som spelades. Var en perfekt blandning mellan rock, pop och det senaste. Helena drog hemåt lite tidigare och vi andra hoppade upp på ovanvåningen en sväng för att dansa, men var skrattretande dålig musik. Alltså helt sjukt dålig musik. På ena dansgolvet spelades någon mysko latinomusik och på andra golvet var det... Jag vet inte ens vad man kan kalla det. Hillbilly-rock-pop-dansband-någonting. Kände knappt igen några låtar och var en jättekonstig blandning så vi bara skrattade och sade att det var dags att dra hemåt. Körde lite nattamat på Burger King innan det blev taxi hem till lägenheten.

Helena sov hos sin moster, men Karin, Sandra och Elin sov över hos oss. Hade fått låna ihop lite täcken från päronen då vi endast har ett extratäcke, men funkade. Alla sov länge dagen efter (vi vaknade nog lite om vartannat men jag tänkte att jag inte går upp och stör förrän de började röra på sig ute i vardagsrummet :P ) så blev bara lite frukost innan folket gjorde sig iordning och drog sig upp mot Karlstad igen. Själv spenderade jag dagen i soffan med kvarvarande snacksrester medan jag gjorde mitt bästa för att ignorera berget av disk som stod i köket. ;)
 
Anyhow, tack brudar för att ni kom och firade min födelsedag! Förstår att det är jobbigt att åka till Göteborg plus att det är jobbigt att sova borta, men tack för att ni kommer ändå. Betyder mycket. ^^ Speciellt då jag känner mig lite ensam här nere med alla mina kompisar så långt bort. ;)
 
Togs inga bilder förra lördagen så ni får njuta av några gammal godingar från förra födelsedagen istället. ;)
 
  
  
 
Ni är bäst.
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: