Alla Hjärtans Dag...

Dagen började lite halvtaskigt med att jag försov mig så blev till att stressa för att hinna till jobbet. Dagen rullade på och jag satt och kämpade med valsbytet till den nya supermaskinen. Vanligtsvis så är det vår guru Leif som ritar layouten och då tänker han även på hur man skall få ut valsarna, men den här gången så är han inte inblandad och då blir det inte lika genomtänkt. Vilket är jäkla synd för mig. Hoppas jag skall få ihop det utan att de andra skall behöva ändra sina element, tex stativet, på tok för mycket, men börjar bli lite tveksam. Men vi får la se, är ju några veckor kvar innan 3Dn skall vara helt klar.
 
En bit innan lunch fick jag ett samtal som lyfte min dag totalt. Det var från en lokal blomsterhandlare som frågade om jag var hemma under dagen då de hade blommor de skulle leverera till mig. :D Jobbade ju tyvärr men sade att de kunde lämna dem vid dörren om jag inte hann hem innan de kom. Så när jag kom hem efter jobb och inhandliande av diverse godsaker så stod det en bukett vid dörren. Den innehöll en fin bukett med diverse röda blommor samt ett paket med en nallebjörn och en ask belgisk choklad. Första buketten jag någonsin fått av Erik. Hehe, antar i alla fall att den är från Erik då det fanns ett kort med "Älskar dig mer än något annat" men ingen namnteckning. ;)
 
Buketten var för stor för att få plats i den enda vas jag äger så fick bli en tillbringare istället. Övervägde en kastrull innan jag kom på att jag hade den i skåpet dock. ;)
Och trettio sekunder efter att buketten placerats i kannan så var båda katterna där och stirrade fascinerat på de långa gröna stråna...
... för att sedan börja tugga hejvilt på dem... Har redan fått schasa bort dem åtskilliga gånger men vill ju inte gömma undan blommorna heller så de får stå framme och leva så länge de lever helt enkelt. Har jag tur så klarar sig själva blommorna även om stråna kanske blir en smula kortare. :P
 
Är i vilket fall riktigt jäkla glad att Erik hittade på något. Nästan så att det täcker upp för att han dissar mig på Alla Hjärtans Dag och är med jobbgubbarna på någon hårdrocksgrej/föreställning/event nere i Göteborg istället. ;) Tråkigt att han inte kunde komma men kan förstå att han inte kan backa ur när jobbet köpte biljetterna i höstas. Hehe, fast hade den frågan kommit till en brud så hade hon nog reagerat på att eventet låg den 14e februari, men what ever. ;) Hoppas han orkar komma upp imorgon men beror väl på hur sent det blir idag. Annars får han väl få sin present nästa vecka istället. Känner att jag kanske tog i i underkant men jaja, gjort är gjort. ^^


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: