En mycket hektisk helg...

Tjupp. Tänkte skriva en snabbis innan jag hoppar i säng. Har ändå vatten på spisen för att kunna göra nudlar till matlådan imorgon så kan lika gärna skriva medan det kokar upp. ^^
 
Har varit några jäkligt hektiska dagar det senaste, därav frånvaron på bloggen. Eller kanske en kombination av tidsbrist och lathet. ;) I torsdags så åkte vi och köpte soffa, soffbord (världens snyggaste!) och säng på Kjellbo och tog sedan min bil och ÅF-skåpbilen till Utby för att lasta lådor. Fick med oss allt men det var inte utan lite pusslande. Och våld. Höll på och packade till klockan tre på natten innan vi fick anse oss tillräckligt klara.
 
 
Det fruktansvärt snygga (och dyra...) soffbordet i affären. Fotade allt vi var intresserade av då vi inte kunde bestämma oss första gången vi var där. ;) 
 
Folket dök upp vid 9 på fredag morgon och bar ner allting i ett hiskeligt tempo. Jag bar inte en enda låda utan sprang mest runt och packade sista grejerna och sa vad som skulle med som högsta prio (missade visst viktiga saker som tex tandborstar och deo men jaja...). Fick inte plats i ett släp tyvärr på grund av sängen och soffan så fick bli två vändor. Vi lastade ur allting i Göteborg och efter en fika så drog hälften tillbaka till Trollhättan för vända två medan resten monterade ihop lite möbler. Eller i själva verkat så hann vi typ köksbordet och soffan (sängen hann de med innan fikat) för soffan var ett HELVETE. Och då inte för att den var stor och klumpig (vilket den är...) utan för att det inte fanns några förborrade hål för fötterna! Och det var rätt många fötter som skulle på om vi säger så. Vi slet som djur men var halvt omöjligt att få till det. Försökte med skruvdragare men det var ingen hit. Till sist så slutade det med att jag slog i spik för att få hål att borra upp. Måste varit monster-plywood de fått tag i. Syrran och Sebastian gjorde dock ett redigt bra jobb och fick ihop det sista medan jag och Pia var på IKEA för inköp av garderober. :) Tack så himla mycket för all hjälp med bärning, körning och montering! Antar att folk har många tjänster att kalla in nu... ;)
 
 
Syrran i full sjå med att desperat försöka få hål på plywood-helvetet. :P
 
På lördagen så dök Gert och Pia upp igen för att fixa det sista med garderoberna och jag försökte mest hitta mina grejer då jag skulle upp till Karlstad för Elins 30-årsfest. 
Helena mötte upp vid tåget och blev en skön promenad mot lägenheten där det sedan avhandlades en del Miami och annan skit innan Sandra dök upp för lite förfirande av Helena som fyllde i fredags. Planerat av oss, surprise för Helena. ;)
Elins fest var najjs (redigt god bål!) och var trevligt att träffa folket från Metso igen. Även om det slutade med att jag, Helena och Sandra fastande för oss själva först på balkongen och sedan inne i soffan. ;) Blev utgång efter lite om och men, men det var väl ingen direkt hit. Värdelös musik på Jaguar och då Elin fick bestämma (och Sandra redan dragit vidare) så hamnade vi en liten stund på Tempel bar innan McDonalds lockade.
 
 
Helt värdelös kvalitet på bilderna så får bli små den här gången. :)
 
På söndagen så blev det film (The Croods, sketamysig film) och pizza men tyvärr inte så mycket Miami-snack som det var tänkt. :P Fanns så mycket annat som behövde avhandlas först. ;) Tog tåget hem vid två och väl hemma så var det bara att hoppa ner i tvättstugan och bli av med ett berg av smutstvätt. 
 
Idag var min första pendlingsdag, och det funkade fint. Hade nog lite för stora tidsmarginaler (första gången ever?) för fick vänta lite innan tåget gick, men va fan. Var väl lagom glad när klockan ringde 05.30 men tog mig i alla fall upp utan större problem. Skadade ju inte att det var klarblå himmel och sol heller. ;) Känns så rätt att bo här. Kan inte förklara det men det känns bara så bra. Jag blir glad när jag går runt på stan. Jag blir glad när jag tänker på lägenheten. Jag trivs. Har inte ens ont av att det är så förbannat mycket folk överallt. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: