Man bara "Tack så mycket..."

Dagen har flutit på rätt bra, varken Catia eller SolidWorks har bråkat (så mycket) med mig idag och modellerna ser bra ut. Fick dock (naturligtvis) en bitchslap med en timme kvar på jobbet. Mailade bilder på placeringsmodellen jag håller på med nu till kontakten hos uppdragsgivaren, och fick till svar att de upptäckt att mallen måste passa till två olika varianter av instrumentpaneler. Man bara "Ehm, you said what...?" Den informationen hade kanske varit trevlig att ha från början. Inte nu när jag lagt 2/3 av den budgeterade tiden. Och hur kan de bara "upptäcka" detta? Vet de inte vad de vill ha när de lägger ut ett uppdrag? o_O Jaja, det kommer allt att funka ändå, men finns viss risk att timmarna drar iväg.
 
Fick dessutom höra att min handledare fått en liten fråga/tillsägning av min chef som undrade varför jag skriver upp mertid (övertid men 1:1, alltså inget extra betalt utan bara något man skriver om man jobbat mer än 8 timmar om dagen) när jag inte rapporterar 100% debiterbar tid. Men saken är ju bara den att även om det finns massor att göra så har alla program och system strulat som fan vilket gjort att jag inte KUNNAT lägga 100% på projekten. Kan inte med att debitera kunden för 8 timmar när jag vet att jag inte jobbat mer än max 6. Dessutom så vill jag bygga upp en kompbank så att jag har lite timmar att ta av om man skall iväg på något, det kommer en klämdag eller liknande, så har jobbat över en halvtimme-timme lite då och då. Nu ligger jag typ på noll igen efter två klämdagar dock... Om chefen sedan tycker det är fel så vore det ju bra om den informationen kom fram, jag har bara hört att det är fritt fram att jobba över för att bygga på kompen så länge man inte kör 1:1,5 så att man tjänar pengar på det. Om det inte är beordrat eller tvunget för att hinna klart innan en deadline förstås. Well, får väl ta ett snack med chefen imorgon och reda ut det hela helt enkelt.
 
"Jo, jag vet att jag bara jobbat fyra timmar med projektet, men ni måste betala för åtta ändå för min chef säger det. Sorry, ni får ta upp det med honom. Vadå oproffisionellt?! Fan vad knussliga ni var då."
 
För att göra min kväll komplett så hittar jag inte nycklarna till förrådet så kan inte komma åt flyttlådorna... Så kan inte börja packa ner all skit. Gissar att Erik förlagt dem efter att han hämtade upp kattburarna sist. Kanske kan städa och plocka i och för sig. Måste ju ändå göras eventually. Kanske till och med hittar nycklarna någonstans bland all skit. ;)
 
 
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: