Home for lunch...

Är hemma en sväng nu på lunchen då jag lyckades försova mig mer än vanligt imorse (vaknade fem i åtta, uff) så hann inte fixa någon matlåda. Var ändå lika så bra att åka hem så jag kan pilla lite. Har visning av lägenheten vid halv sex idag och hann visst inte städa helt klart igår (oupps). Hade tänkt att det skulle räcka att plocka lite men kattjäveln har grävt ur min blomkruka igen så har jord över hela vardagsrummet. Så får plocka fram dammsugaren efter jobbet, eller om jag kanske hinner när jag käkat klart.
 
Kvinnan som ringde om visningen ville egentligen komma igår då hon och maken jobbar hela veckan och då jag sade att det blev tight så blev det lite "Jaha, men... jaha..." så jag föreslog att de skulle komma idag istället, men då fick jag som svar "Nej, det går tyvärr inte. Vi jobbar så vi kan inte komma förrän efter fem." Man bara "Ehm, tja, efter fem blir bra för jag jobbar på dagen...?" Hon var helt övertygad om att visningen var på dagen. Precis som förra kvinnan som ringde. VARFÖR skulle visningen vara på dagen? De allra flesta har väl ändå jobb eller går i skolan på dagarna? Förstår inte. o_O
 
Men men, skit sam. Snygg kommer lägenheten inte vara heller men det är väl bara att inse. Datorrummet agerar förråd, sovrummet svämmar över av påsar då jag håller på och rensar och vardagsrummet är belamrat med flyttlådor. Och förrådet är fullt av påsar med pantflaskor. Vi har inte varit iväg och pantat på kanske ett år så ni kan ju tänka er hur mycket flaskor vi har där inne. :P
 
Apropå något helt annat så går den här låten på repeat (ihop med Outtrigger - Echo) på min Spotify just nu. Blir mer och mer kär för varje lyssning. Låter bättre på Spotify än på Youtube, men kanske är förståeligt i och med att det är studioinspelat.
 
 
Har bara sett två av deltävlingarna så har väldigt dålig koll på årets finalfält, men då min favorit Outtrigger ändå inte gick vidare från Andra chansen så skiter jag väl lite i vad som faktiskt vinner. :P För hur mycket jag än gillar Linus låt (skadar ju inte att han är redigt snygg heller förstås) så har jag svårt att se att den skulle klara sig bra internationellt. Men det märker vi väl. Måste ju se tävlingen oavsett, hör ju änna till. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: