Är mycket på gång nu...

Känner att jag skulle behöva en paus. En stund att bara sitta ner och vara. Eller snarare sitta ner och vara utan att ha dåligt samvete på grund av allt annat som jag BORDE göra. Det är väldigt mycket på jobbet just nu, och det blir inte direkt mindre av att allting strular och jag inte får till mina CAD-modeller. Har slitit ut de flesta (någorlunda rumsrena) svordomarna de senaste dagarna. Systemen är sega och allting hänger sig hela tiden och jag har verkligen inget tålamod. När man försöker flytta en ynka linje i en skiss och allting hänger sig och när det väl vaknar till liv igen så är linjen all helvetes väg bort och resten av skissen har totalt fuckat upp sig, så man får försöka flytta tillbaka linjen, varpå allting hänger sig igen och... tja. Noll tolerans mot långsamma system och program.
 
Dessutom så är det massa planerande runt vår USA-tripp, vilket ju egentligen är jättekul men jag orkar liksom inte. Det är för mycket att planera, för mycket att välja mellan, så mycket jag inte vet och tiden bara rullar på. Och både jag och Erik är sjuka till och från hela tiden och den här konstanta huvudvärken håller på att driva mig till vansinne. Var och köpte mig järntabletter härom dagen då jag läst att trötthet, koncentrationssvårigheter, huvudvärk, yrsel osv kan bero på järnbrist men vi får la se. Kan i vilket fall inte vara nyttigt att tugga så mycket huvudvärkstabletter som jag gör just nu.
 
Skall dessutom flytta den 6:e juni så har börjat rota bland lådorna hemma på Utby för att rensa en vända till. Sparade ju en hel del då vi inte visste vad för boende vi skulle få, men då det nu blir en tvåa på 65 kvm så får vi ju skippa en hel del möbler. En del vill vi spara till ett senare boende, till exempel vår bäddsoffa som vi haft nu i ettan, och det kommer få stå kvar på Utby, men en del tänker vi göra oss av med. Har ju massa hopplock kvar från när vi var studenter till exempel. Omaka möbler och dubbel uppsättning av mycket. Gjorde en stor rensning bland mina kläder när jag flyttade från Karlstad men håller på med en till nu. Sådana kläder som jag inte ens saknat eller vetat om att jag haft de senaste månaderna känns det inte som att jag behöver behålla. Eller kläder som jag inte ens haft på mig de senaste åren (men de sitter ju bra egentligen och de har ju en fin färg och om jag bara skaffade ett par sådana här byxor till eller eller eller...).
 
Vi skall ner till Göteborg imorgon för att hjälpa Jeten och Jenny att flytta så det blir upp tidigt imorgon som gäller. Vilket innebär tidigt i säng ikväll. Vilket inte känns som att det kommer bli speciellt kämpigt då jag är trött som en gnu just nu trots att jag inte gjort många knop idag. Hade funderingar på att dra till jobbet några timmar idag trots att det är klämdag, men övertalade mig själv att skippa för att istället fixa här hemma. Vilket jag ju inte gjorde heller nej... Istället har jag läst manga och googlat efter hur man kan färga om skinnmöbler. Gillar verkligen våra gamla fåtöljer (vill verkligen verkligen stava det ordet "fotölj"...) men då de är bruna och resten av vårt möblemang går i svart och grått så passar de inte riktigt in. Men nu har jag beställt en massa färgningssaker för att kunna färga dem svarta så vi får la se. Typ alla jag pratar med är skeptiska till att det funkar, men då vi ändå övervägde att slänga dem så tänkte jag va fan liksom.
 
Hade tänkt köra en vända till i källaren på Utby bland alla lådor men vi fastnade på altanen med familjen och brorsans nya flickvän (med två ungar?! Vad fan hände där liksom?!) hela kvällen. Så mycket för att försöka vara effektiva och göra något vettigt. ;)
 
Avslutar milsinlägget med två sköna covers av I see fire i helt olika tappning.
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: