Typical Monday...

Känns att det är måndag idag. Sov totalt piss inatt på grund av en kattjävel och en sömnlös pojkvän. Ozzy välte ut min godispåse runt 1-2 på natten och började jaga godisbitarna över golvet. Inte minsta störande. Gick upp och knölade ihop godispåsen och lade mig igen. Mohahah, kattfan tänkte jag. Vilket blev mohahah, tillbaka människojävel då han hittade min påse med jordnötsringar en halvtimme senare och gjorde samma sak med den. Svor högt och knölade ihop allt jag kom åt och tryckte in det i skafferiet. Men kattfanskap kan jaga även andra saker fram och tillbaka över golvet, och har de inget att jaga så kan de springa ändå. På rent djävulskap liksom. Att Erik inte kunde sova, vilket han proklamerade högt muttrandes medan han vände och vred sig, gjorde natten komplett.
 
Idag har både jag och Erik mått dassigt men beror troligen på bristen på sömn. Är i vilket fall inte tillräckligt sjuka för att stanna hemma så är bara att dra sig till jobbet och kämpa på. Bara fyra dagar kvar, hugah...
 
Har insett att mina p-piller snart är slut också så ringde Stavre vårdcentral idag för att boka in en tid så jag kan få ett nytt recept. Och kvinnan i luren pratade med mig som om jag var dum i huvudet. Vilket verkligen lyfte min dag. Hon förklarade att de måste ha mina gamla journaler från Karlstad innan de kan göra något och jag frågade varför då det inte hade varit ett problem när jag flyttade till Karlstad. Då gick jag bara till barnmorskan och så frågade hon lite frågor och tog mitt blodtryck. När jag sade detta flög kvinnan i luren dock i luften och utbrast uppbragt flera gånger att "Vi måste ha dina journaler, vi kan ju inte skriva ut medicin hur som helst!?!" Man bara ok, sorry... Förklarade att det var lite brådis då jag upptäckt att jag var på sista kartan (ehm, slutet på sista kartan...) men det hjälpte föga. Frågade om de kan skriva ut ett recept så snart de fått mina journaler eller om jag var tvungen att komma till vårdcentralen ändå och fick svaret "Vi måste ha dina journaler innan vi kan göra något". Man bara jo, jag vet, men EFTER att ni fått mina journaler, kan ni skriva ut receptet direkt eller måste jag ändå komma förbi för att mäta blodtrycket osv? "Vi måste ha dina journaler för att kunna göra något". Ok, fuck you too.
 
Barnmorskan uppe i Karlstad har naturligtvis bara telefontid en timme på morgonen så kunde inte ringa dem och be dem skicka journalerna heller så slutade tidigt och tog mig upp till Stavre vårdcentral då den snälla kvinnan i luren sagt att de kunde hjälpa mig att skicka efter journalerna. När jag väl kommer dit så förklarar en annan kvinna i receptionen att de inte brukar skriva ut p-piller utan att man brukar få det hos barnmorskan nere i centrum och att det borde gå mycket snabbare då jag inte bör behöva mina journaler där. Men VAD I HELV...Hon bad om ursäkt och sade att kvinnan jag pratat med tidigare borde informerat mig om det (eh, ja, det kan man kanske tycka ja...) så henne kunde jag ju inte gärna bli bitter på. Men ändå. Så får ringa centrum-barnmorskan imorgon istället och se om det går bättre. Yihaa.
 
Avrundar i alla fall dagen lite bättre med Game of Thrones och en himla massa snask i olika former, alltid något. ^^
 
 
Tänk om han hade kunnat ligga och sova hela nätterna istället. Fan vad skönt det hade varit...


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: