Dag 3 - Orlando, USA, 3 juli

Asså... Sorry, men jag har ingen ork att sitta och skriva dessa mega-inlägg längre. Så slänger ihop några kostare med massa bilder istället. Och är det något ni funderar över så får ni la fråga. ;) För längre beskrivningar, se Helenas blogg.

Dag tre i USA var vi på Sea World i Orlando. Mysigt ställe men hade det inte varit för showerna så hade man lätt kunnat skippa den parken. Dock så ingick ju inträdet i paketet vi köpte med Discovery Cove, så kändes dumt att undvika't när vi ändå inte hade något annat för oss. Hade trott att det skulle vara fler akvarier och liknande, men var mer olika bassänger och områden. Lite halvdassigt väder hela dagen om än fortfarande varmt.
 
Jag och Erik käkade brunch på ett av de få ställen som hade öppet medan Helena och Patrik vandrade iväg för att kolla på flamingos. Helt ok mat men lite mysko smakkombinationer med bröd med kycklingröra och curry - och VINDRUVOR?! Störde oss ofantligt på folket vid bordet intill som kastade mat på backen för att mata småfåglarna och sedan blev arga och skällde på personalen när det även dök upp större fåglar. Idioter.
 
 
Späckhuggarshowen var riktigt bra. Mäktiga djur. Fick dock dåliga platser då vi kom sent och sedan gick runt och försökte hitta Helena och Patrik utan framgång. Fick en dretlång gubbe mitt framför mig också så större delen av mina bilder ser ut såhär:
 
 
Gick även på en show med en utter, två sälar och ett sjölejon. De andra var lite tveksamma, och även jag var väl rätt säker på att den var riktad till barnen, men är man ändå där så. Men det var jättebra! Inte cool på samma sätt som späckhuggarshowen, men jävligt rolig.
 
 
Blev även en delfinshow. Coolt med alla konster men rätt barnsligt upplägg. Och en himla massa olika akrobater som hoppade och snurrade runt överallt.
 
 
Det är en pelikan där bak, jajj lövar. En av mina favoritfåglar. Så fruktansvärt fula men så coola. ^^


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: