Inflyttningsfest Göteborg

Förra helgen hade vi ju då vår, något sena, inflyttningsfest. Hade en hel del att stå i så dagen gick fort. Robin skulle dyka upp vid halv 4 men han var förvarnad om att vi antagligen fortfarande skulle hålla på med mat och städning då. Dock visade det sig att han hoppade på spårvagnen åt fel håll så han dök inte upp förrän närmare halv 5 vilket gav oss lite mer respit.
 
Folk droppade in mellan sex och sju och vi bjöd på pizzabullar, snittar, bål och en helvetes massa snacks. Jag hade köpt, vad jag tänkte var tillräckligt, mycket snacks, men då jag tydligen köpt helt fel saker enligt Erik så drog han iväg och köpte med sig ännu mer. Det mesta gick trots allt åt men vi hade allt en hel del att tugga på under söndagen också. ;)
 
Kvällen var väl tyvärr lite död, folk verkade vara lite slöa rent allmänt och det tog aldrig riktigt fart, men hade riktigt kul ändå. Det var dock mycket diskussioner gällande musiken och huruvida TVn skulle vara på eller ej. Killarna ville kolla Youtube-videos medan brudarna ville ha partymusik. Erik påpekade dock efteråt att det kändes lite onödigt att stänga av TVn på tjejernas begäran bara för att sedan se de flesta sitta med sina mobiler... ;)
 
Var jättekul att folk tog sig tid att komma i alla fall, trots att de flesta bor rätt långt bort. Tråkigt att vissa inte kunde/ville komma, men jag fick typ alla mina kompisar så jag är nöjd. ;) Fick även fina inflyttningspresenter i form av rödvin, en dödskallelampa och presentkort på en spökvanding med middag i Göteborg. :D Får se när detta kommer utnyttjas. Gert berättade dock att han varit på något sådant tidigare och då gick de ner i gamla tunnlar osv, vilket jag hoppas att detta inte innebär då jag har en rätt rejäl släng av klaustrofobi... o_O Men det märker vi. ^^
 
Tog taxi mot Avenyn vid ett och hamnade på Lounge, som tydligen skall vara ett av de större ställena i Göteborg. Jag hade byggt upp helt orealistiska förväntningar på ett megastort ställe med en halv miljon dansgolv och blev därför rätt besviken på verkligheten som bestod av desto färre dansgolv, om än flera våningar. Inträdet var redigt dyrt (men hey, det är Göteborg), drinkarna var goda men dyra, musiken var ok, fullt dansbar om än ingen favorit och hela ställen var fullsmäckat med folk. Stannade till runt tre och drog sedan vidare för lite nattamat innan vi drog oss hemåt. 
 
All in all, en väldigt bra kväll så jag är nöjd. ^^ Tack alla som kom och förgyllde kvällen!
 


helena

Älskar bilden på Andreas med luvan ;D

Svar: Haha, japp, den är läcker. :P
xilona.blogg.se

Andreas

Det är klassiker

Svar: Haha, jo, har några sådana bilder nu. Får bli ett kollage om några år. ;)
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: