Dagens störningsmoment

1)      Långsamma spårvagnar. Det står att de skall ta 5-6 minuter från vår hållplats ner till centrum men snittet brukar hamna runt 10 minuter. Vilket kapar min lilla tidsmarginal rätt rejält på morgonen. Sedan har det dessutom hänt x antal gånger att det står en spårvagn på hållplatsen på torget när man kommer dit så min spårvagn kan inte komma ända fram. Och då släpper de inte av folk. Så man kan stå tio meter från hållplatsen och bara se minuterna ticka iväg så man blir tvungen att kuta för att hinna med tåget. Hade ju kunnat lösa detta genom att ha mer tid på morgonen, men är mycket skönare att ha fem minuter extra i sängen än fem minuter på tåget. ;)

 

2)      Långsamma människor. Folk som strosar i grupp när man har bråttom och försöker ta sig fram kan ju driva en till vansinne. Vem fan strosar tidigt på morgonen?! Antagligen de som har den där extra tidsmarginalen som jag saknar, men ändå. I hate hem.

 

3)      Folk som inte kan låta bli borden på stolryggarna på tågen. Jag förstår att du vill fälla upp bordet men har det inte fastnat uppe de första fem gångerna du bankade på det så lär det inte stanna uppe nästa fem heller. Sedan kan det hända att jag blir lite bitter på dig när du fortsätter banka mig i ryggen halva resan. Just saying.

 

4)      Bilar som smyger bakom en när man cyklar längs vägen. Väntar de bara på att köra på mig om jag svänger eller tror de att de är snälla som inte kör om? Välj för fan – kör om eller håll avstånd, jag vet inte var jag har dig!

 

5)      Städerskan på jobbet. Känner mig jätteelak som stör mig på henne när hon bara gör sitt jobb, men hon är så osmidig. Hon kommer vid halv 12, skramlar som satan med vagnen och tappar sin golvmopp i golvet precis hela tiden. De flesta här går på lunch vid halv 12 men jag brukar gå vid 12, så jag tycker att hon borde kunna ta deras kontor först och avsluta med mitt, men icke. Antingen så får jag flytta på mig eller så får jag inte städat.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: