Smokey eyes... -ish

Har varit en skön slappardag idag. Till skillnad från igår. Sov lite längre än planerat igår, men var nog behövligt, innan vi drog oss mot Uddevalla. Blev en tur till Gamol för att köpa mer vit färg och sedan vidare till Ö&B då jag sett att de hade stora (billiga!) speglar i sitt reklamblad. Efter det drog vi till IKEA för att kolla, vad jag tänkte, skoställ. Började istället med att äta då Erik började bli hungrig. Sedan insåg vi att vi inte hittade något skoställ vi tyckte om så jag började istället kolla olika byråer då jag vill ha något i hallen då den är helt tom förutom garderoberna just nu. Tyvärr så är alla snygga byråer både djupa och väldans dyra, och då vi ser detta som ett temporärt boende så orkar vi inte lägga ner några hutlösa summor. Slutade med att vi köpte en skobyrå (som lär fyllas med väskor, sjalar osv), en gardinstång med fästen samt en vit gardin (som påminner skrämmande mycket om ett duschdraperi, men försöker ignorera det...), två tavlor och en pläd. Sedan blev det hem till Utby för en massa timmar med målande och färgande av fåtöljer. Men nu är allt klart, eller i alla fall så klart som det kommer att bli. :P
 
Idag sov vi ännu längre och körde en riktig mysfrukost framför TVn. Fastnade framför Masterchef så blev några avsnitt där innan vi gjorde oss iordning och drog ner på stan för lite shopping. Erik behövde lite nya baskläder så efter första butiken, HM, så hade han fått med sig 6 tröjor... :P Blev en sväng in på Dressman också där han kom ut med två skjortor och en kavaj, så får väl ses som en ok shoppingtur. :P Jag hoppade in på Kicks och hoppades få hjälp med lite ögonmakeup, men det var lättare sagt än gjort. Himla mycket folk i butiken och bara två tjejer som jobbade. Ställde  mig i kön och kom fram efter ett jäkla tag. Frågade om jag kunde få lite råd om ögonmakeup, vad jag behövde för grejer osv och blev placerad i en stol på en av deras sminkstationer. Inte riktigt som planerat då jag bara ville få lite tips, men jaja. Det var ju bara det att bruden inte hade tid att visa mig utan sprang tillbaka till kassan för att ta kunder hela tiden så där satt jag som ett fån och väntade på hjälp. Var ju inte som att jag bett om en sminktutorial liksom. Fick hjälp av en annan tjej till sist så hasplade ur mig vad jag ville och fick lite tips. Kom därifrån med en primer och två ögonskuggsset. Kom på i efterhand att jag skulle ha lite andra grejer också men är ingen panik, Dock upptäckte jag att borstarna som kom med ögonskuggorna var värdelösa så får ta och köpa lite penslar imorgon efter jobbet. Testade att följa en youtube-tutorial med mina få färger och de kassa borstarna och det blev la sådär. Ser ut som en blandning mellan smokey eyes och blåtiror... ;) Orkade dock inte smeta på eyeliner och mascara så det gör la en del till också. Men skam den som ger sig. Någon gång skall väl även jag lära mig att sminka mig... Känns som att det börjar bli dags vid snart 28 års ålder... ;) Efter det så är det väl dags att lära mig göra något annat än en hästsvans med håret också antar jag... ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: