Äntligen fredag

Asså, jag är så sjukt trött så det finns inte. Har sovit alldeles för lite den här veckan. Mestadels mitt eget fel också. I måndags somnade jag runt halv två på grund av värmen och sedan var det trevliga mardrömmar resten av natten innan klockan ringde halv sex, men resten av veckan får jag skylla mig själv då jag lagt mig alldeles för sent. Hade verkligen tänkt lägga mig direkt efter Wayward Pines igår men fastnade totalt i en manga och kunde inte sluta läsa. Himla smidigt.

Annars har veckan varit bra. Jobbade och tränade i måndags och jobbade från Trollhättan på tisdagen då jag hade tandläkartid på eftermiddagen. Bästa tandläkaren jag haft! Trevlig, varsam, satte bedövningen där han skulle och fixade en riktigt bra lagning som jag inte känner av över huvud taget nu. Tidigare lagningar har alltid varit ojämna mot tuggytan och/eller haft skarpa kanter. Enda nackdelen var väl kanske att han var lite långsam så han hann inte med det andra hålet så det tar vi nästa vecka... Men hellre det än att det blir en kass lagning. Han tyckte det var ett konstigt ställe att få hål på dock (mellan två tänder, nästan nere vid roten och bredvid en gammal lagning) men hans gissning var att den tandläkare som gjorde den gamla lagningen råkat skrapa sönder emaljen på tanden intill och att det sedan utvecklat sig till ett hål. Känns bra liksom. Betalar multum, plågas i en timme och sedan förstör tandläkaren en tand till på vägen..? :P

Onsdag och torsdag gjorde jag inte mycket. Jobbade, handlade, gick hem i monsunregn (gick verkligen att vrida ur byxorna efteråt men vi skrattade hela vägen hem, inte mycket annat att göra när regnet vräker ner så mycket att man har ett vattenfall från nästippen), läste manga, spelade tv-spel och allmänt slappade. Såg dock igår att jag kommit in på en distanskurs som jag sökt till hösten. :D Automation på halvtid. Inte den roligaste kursen kanske men tänker att den kan vara bra för mitt jobb. :) Hade sökt fotoredigering också men där hamnade jag på en milslång reservlista. :P

Idag är det jobb några (allt för många) timmar till och sedan är det slapp för hela slanten. Erik ska försöka sluta i tid och jag har jobbat in lite under veckan så jag kan komma iväg i vettig tid. Så sedan blir det handling, något gott att äta och någon najjs film. Blir gissningsvis melon eller jordgubbar med glass till efterrätt då vi ätit det en hel del det senaste. Men gäller ju att passa på liksom. ;)




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: