Göteborg och dess jävla vägnät ...

Göteborg är verkligen ingen logisk stad. I alla fall inte när det kommer till vägar och skyltar. Jag och Erik har svurit många gånger över dessa skylthelveten när vi varit ute och kört (vilse). Sist var när vi skulle köra hem från Husknuten i Västra Frölunda. Vi tog E6an mot Malmö på vägen ner så tänkte att E6an mot Oslo kunde vara bra på vägen hem. Vilket efter ett jävla åkande slutade med att vi hamnade ute vid Volvoområdet i andra änden av Göteborg ... Skyltarna kommer alltid väldigt sent så man ligger oftast i fel fil när man kör i Göteborg så vi kör helst på gps och skiter i skyltarna i den mån det går. ;)
 
Och idag då så kände jag för en promenad i solen så gav mig iväg typ direkt vi kommit hem från jobbet. Och gick vilse typ direkt. xD Jag tycker ändå att jag har rätt bra lokalsinne men i Göteborg går det fan åt helvete hur jag än gör. :P Tänkte att jag skulle traska upp till Härlanda tjärn för att få lite natur och tänkte att det väl inte kunde vara så svårt att hitta - jag har ju varit där en gång med Johanna liksom. Jo tjena. Vägarna här går aldrig riktigt rakt, man tror att man är på väg åt rätt håll bara för att efter en stund inse att man traskat åt helt fel håll för att vägen svängt lite lite hela tiden. :O Tog till sist till gpsen på telefonen så att jag hittade fram. Väl där så var batteriet typ slut dock så blev ingen gps på hemvägen. Sååå jag gick vilse igen. xD Jag följde skyltarna för gång-och cykelbanor och satsade på "centrum" men tyckte efter ett tag att det kändes som att jag gick åt helt jävla fel håll. Vilket jag gjorde också. Det stod antagligen "Mölndal centrum" fast uppdelat på två rader. Och eftersom allt annat stod på en egen rad, typ PARTILLE, MÖLNDAL, CENTRUM, ETC så blev det ju sådär tydligt. Så virrade runt en stund, följde lite spårvagnsspår och fler skyltar och försökte leta efter något landmärke jag kände igen men slutade till sist med att jag följde solen. Tänkte hur solen går ner utanför vår lägenhet vid den här tiden och traskade på med solen på den sidan. Och kom allt hem till sist. Men istället för den entimmespromenaden som jag hade tänkt mig så blev det två timmars traskande. I och för sig med ett stopp på ICA för köp av melon och lite annat smått och gott, men ändå. Jaja, några fler sådana här virrundor så borde jag väl hitta rätt bra här uppe till sist... ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: