Uttråkad på jobbet

Solen skiner så fint utanför fönstret och här sitter jag på kontoret och har det allmänt tråkigt. Har blivit lite problem i ett projekt som jag trodde var avslutat så har suttit lite med det, men är inte mycket att göra där heller. Vet inte hur mycket jag har skrivit här tidigare, men jag konstruerade i alla fall en vagn för transport av betongblock och både kunden (som skulle tillverka den) och slutkunden (som skall använda den) godkände den och allt var frid och fröjd. Tills slutkunden nu hör av sig och tycker att vagnen är för ostabil och de därför inte kan använda den. Visar sig då att de snedbelastat den å det grövsta, något vi verkligen inte räknat med i konstruktionen. Den information vi har fått har varit tydlig - de lastar alltid jämnt på vagnen, och när jag skrev ihop ett mail med punkter på vad vi skulle arbeta utifrån, och där skriver "vagnen lastas jämnt" och de godkänner detta - då ser jag egentligen inte att vi gjort något fel. Slutkunden har godkänt punkterna, mina ritningar, modellen och den färdiga konstruktionen och jag har skrivit i användarmanualen att vagnen skall lastas jämnt - så vi är så sett helt friskrivna. 

Men vi har även en slutkund som inte är nöjd med sin vara. Så håller just nu på att luska lite kring hur vi skall lösa detta på smidigaste sätt så alla parter blir nöjda. Gräver lite i om vi kan fixa en kompletterande beräkning som visar hur mycket de kan snedbelasta vagnen innan det blir problem, men vi kan inte göra de beräkningarna hos oss utan vi köper den tjänsten av beräkningsavdelningen i Karlstad. Och de arbetar inte gratis. Och är ju ingen här som direkt vill betala för "extraarbetet" heller eftersom det är lite delade meningar hur felet uppstått. Såatteh... ja. Sånt roar jag mig med idag. Hoppas ni har en roligare onsdag än jag. ;)




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: