Födelsedagsfirande och In Flames

Har verkligen varit en helt underbar helg, humöret har varit på topp konstant och jag har bara gått runt och varit lycklig större delen av tiden. Helt sjukt skön känsla.
 
Det har varit väldigt mycket på jobbet den här veckan så har jobbat över några timmar varje dag för att försöka hinna med, så valde att ta helt ledigt i fredags då vi skulle köra till Karlstad och då jag anade att jag inte skulle kunna komma ifrån jobbet i vettig tid annars. Erik drog till jobbet vid åtta men jag kunde sova ut ordentligt och gick inte upp förrän en bit efter tio. Välbehövligt då jag sovit kasst precis hela veckan. Uppenbarligen så behövde även Erik sova mer då han sov större delen av vägen upp till Karlstad... ;)
 
Kom upp till Karlstad lite senare än tänkt, mestadels eftersom jag är helt jävla värdelös på att sminka mig och därför lyckades smeta vattenfast kajal i halva fejjset. Fattar inte hur folk lyckas, jag misslyckas så fort jag sminkar mig mer än typ att fylla i ögonbrynen och kladda på lite puder... Jag behöver uppenbarligen gå en kurs i basic sminkning. Eller alltid ha jävligt mycket tid på mig. :P
 
Anywho... Vi kom till Helena och Patrik lite innan sex, och sedan slöt resten av folket upp lite allt eftersom. Blev en väldigt bra förfest, med härligt folk, gott att dricka, roliga spel, armbrytning, bra musik och det vanliga, men tiden gick som vanligt alldeles för fort.
 
 
Tog taxi mot Verket strax innan tio, och trots att det var en jävligt lång kö in så gick det fort och visade sig sedan att spelningen var försenad så spelade ingen roll ändå. Köpte lite att dricka och tog sedan plats på golvet för att njuta av riktigt bra musik. Älskar In Flames men tyvärr körde de väldigt många nya låtar som visserligen är rätt bra de med, men jag föredrar de äldre skivorna. Oavsett riktigt najjs att se dem och förutom en liten sväng in till rockbaren så stod jag där med ett fånflin större delen av kvällen. Erik var dessutom hur gullig som helst hela kvällen och lyfte upp mig så jag kunde se bättre och pussade på mig konstant osv, så var som sagt en riktigt bra kväll. ;)
 
      
 
Halva gänget drog till Apan en stund innan konserten var slut och resten av oss drog när den var slut, men istället till Hörnet (eller vad stället nu heter...) där första halvan mötte upp lite senare. Tog en drink och tjötade lite innan det var dags för nattamat. Drog till samma ställe som förra gången jag var i Karlstad och tog samma rätt - kycklingkebab med vitlökssås, och alltså allvarligt, det är SÅ jävla gott!? Och mättande. Var fan fortfarande mätt nästa morgon... ;)
 
På lördagen blev det en riktigt god hotellfrukost och sedan lite slappning på rummet innan det var dags att checka ut och dra sig upp mot Helena och Patrik igen. Blev allmänt tjöt, pizza, sällskapsspel, godis och presentöppning. :D Jag undrar ju lite över hur mina vänner ser mig när de ena året ger mig en glassmaskin och nästa ger mig en fritös, men jag klagar inte. ;) Jag har redan bilder av friterad banen och egengjord vaniljglass i huvudet... ;)
 


Helena

Nästan komiskt att vi tydligen hade så olika upplevelser från Nöjes. För min del var det nog en av de värsta krogkvällarna på väldigt länge och det mesta du beskrev kändes som motsatsen till vad jag själv trodde/tyckte/kände. Bara det där med att spelningen var försenad? Både jag och P diskuterade dagen efter och bara "det var ju typiskt att de började så tidigt så vi missade halva spelningen?". Haha. Och jag tror inte ens att jag var medveten om att det var en spelning? Typ på den nivån;) Och nja någon gullig pojkvän och pussar såg jag inte heller nån skymt av och jag tror inte jag log så mkt heller... hehe. MEN rolig förfest åtminstone!
Och kul att du gillade presenten! Det var som sagt lite av en chansning, eftersom fritös känns lite som en "Sissi och Erik"-pryl som vi tänkte att ni kanske redan hade. Och kändes lite halvt odiskret att försöka fiska fram det innan: "Ehm, jag vet att du fyller snart, men aporoå något helllt annat, har ni en fritös hemma? ehmm... nä, jag bara undra, blev bara lite nyfiken..." ;)

Svar: Haha, ojdå. Ja, det var en stor skillnad. Asså, jag minns det som att de började spela strax efter att vi kommit in och Erik minns inte vad klockan var eller när de började såatteh... Vi får nog bara inse att vi har olika minnen av den biten. ;) Men jag tror nog bara att det mesta klickade för min del, du vet perfekt nivå på fyllan, fått sova ut på morgonen, Erik visade sig från sin bästa sida, favoritbandet spelade osv., ^^Erik föreslog att vi skulle testa fritösen nu till helgen så planen är egengjorda hamburgare och friterade pommes. :D Så håller tummarna för att vi fattar hur vi ska göra... ;)
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: