Ny klocka

Hoppade av nere i centrum efter jobbet idag då vi var på jakt efter en doppresent till Eks dotter Vera. Hittade vad vi sökte efter inne på Guldfynd och då jag hade en medlemscheck på 25% på hela köpet som skulle gå ut snart så passade jag på att kolla runt lite extra. Och hittade mig en klocka! Har varit lite sugen på att skaffa mig en klocka nu ett tag, men är mer inne på de överkomligt billiga struntklockorna som man inte gråter blod över om man skulle råka repa - till skillnad från Eriks val av märkesklockor. ;) Men hittade i alla fall en jag fastnade för. Jag vet inte om jag är kär, och den är egentligen lite för stor för mina smala handleder (som alla andra klockor jag gillar då jag föredrar större klockor/herrklockor framför mindre damklockor), men den fastnade liksom i hjärnan och trots att jag testade några andra modeller så var det denna jag föll för. Erik tyckte den var alldeles för plottrig men det känns som en Sissi-klocka. ^^ Gissar att det är en herrklocka egentligen men jaja, whatever. Alla dammodeller har ju så jävla mycket blingbling och är i guld, rosé osv eller så är de pyttesmå. Egentligen hade jag velat ha en mekanisk klocka där man ser kugghjulen för de är jävligt snygga, men de är också väldigt stora och skulle tyvärr aldrig passa på mina handleder. :/
 
 
Måste dock fixa ett till hål i bandet för just nu hänger den och dinglar lite väl mycket... Men det går la att lösa. Och vet inte riktigt vad jag skall göra med den där extra skinnkorthållaren (?) men den kanske kan vara smidig att ha i handväskan när man partajar eller något, who knows. ^^


helena

Verkligen snygg klocka! Hade gärna haft något liknande :) Ny klocka är mitt ständiga mission, efter mina klockor bara går sönder, blir fula, tappas bort osv. Om jag väl hittar en klocka jag vill ha (vilket bara det ä mission impossible) så dröjer det inte länge förrän den går sönder eller nåt annat. Och jag lyckades tyvärr med bedriften att tappa bort klockan jag ärvde från mamma :´( Kanske går och köper en likadan som du... hehe.. vad kostade den? Dock har jag också smala handleder, men om den funkar på dig funkar den ju på mig :) Och ang. skinnkorthållaren så var det typ exakt en sån jag gav till P i present... om man ska gå efter hur den ser ut på bilden iaf :)

Svar: Tack! :D Asså, jag körde ju lite spontant och köpte den, hade jag verkligen varit ute efter en klocka och därför börjat leta och jämföra mellan olika butiker så hade det nog varit kört... ;) Den här kostade 898 tror jag det var, så hamnade på knappa 700 med min rabattcheck. Så inte superbilligt men absolut inte dyrt. :) Men gud vad jobbigt med din mammas klocka... Är den borttappad hemma så att du kan komma att hitta den igen eller är den helt på villovägar? Just det, gillade han korthållaren eller? Tänker att den kan vara smidig för min del om jag kör på en mindre handväska och inte lyckas pressa ner min vanliga plånbok. ;)
xilona.blogg.se

helena

Känns lika bra att passa på att köpa en snygg klocka när man väl hittar en man faller för. Annars blir det bara ett evigt och tråkigt projekt som man ändå aldrig orkar ta tag i, typ som med jeans. Det värsta jag vet ;)...Får se om jag löper en likadan eller inte. Bara lite onödigt att man får med en sån där korthållare nu när P redan fått en och jag själv har hundratals av små korthållare och portmonnäer (eh, stavning?) till mindre partyväskor och dylikt... Jo är redigt tråkigt med mammas klocka. Inte så att den var värd så himla mycket, men ett affektivt värde såklart. Den var väldigt enkel, men hon köpte den samma år jag föddes och hade på sig den varje dag sen dess. Hon bytte ut armbandet mot ett skinnarmband så den blev riktigt snygg efter det, så jag gillade den. Faktiskt ingen aning om ifall den ligger bakom nån hylla och jag blir glatt överraskad om den dyker upp när vi flyttar eller om den lika gärna tappades på stan... verkligen noll koll. Får trösta mig med att jag har miljarder andra smycken från henne...














Svar: Haha, asså, jag gillar klockan men det är så sjukt ovant att ha något stort och klumpigt på armen hela tiden. Plus att den inte riktigt funkar att ha på jobbet/ i fabriken, så blir inte att jag använder den så ofta...Himla tråkigt med din mammas klocka. Spelar ju ingen roll att den inte var värd så mycket pengamässigt om det finns minnen. Låter som en speciell klocka då hon köpte den samma år du föddes, så håller tummarna att du tappat bort den där hemma så den kan dyka upp igen. ^^
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: