Hemma idag ...

Blev hemma från jobbet idag. Både jag och Erik har varit förkylda nu ett tag men jag kände ändå igår kväll att jag borde kunna jobba idag så länge jag hade med treo och halstabletter just in case. Lade mig alldeles för sent (som vanligt) men kunde verkligen inte somna, hur jag än försökte. Erik hade snott en av mina sömntabletter då vi praktiskt taget dygnade mellan lördag och söndag, men jag tänkte att jag skulle kunna somna ändå eftersom huvudet var så trött. Men icke. Erik slocknade efter ett tag men jag låg bara och vred mig och stressade över att jag aldrig somnade. Försökte stänga av hjärnan och endast tänka på "svart" då det funkar ibland, men tydligen inte den här gången. Kroppen var helt spattig så jag låg mest och vred mig och blev mer och mer irriterad ju mer klockan blev. Blev ju inte bättre av att Erik började snarka så fort han somnat heller direkt. Han snarkar relativt ofta, men när han är förkyld så är det extremt.
 
Somnade till någon gång mellan två och tre men vid halv fyra var jag vaken igen. Funderade på att gå upp och ta en sömntablett jag med, men kändes samtidigt rätt ovärt när det bara var några timmar kvar innan det var dags att gå upp. Så när klockan ringde 06.15 så var jag helt död. Tog mig ändå upp efter lite snoozande men huvudet var totalt geggamojja och kroppen seg som fan. Jag var yr, snuvig och hade huvudvärk men tog mig ändå ut på toan och tänkte att jag kanske kunde köra halvdag eller något, bara jag kom iväg till jobbet. Men så började jag fundera ... Jag har inte lyckats komma ifrån jobbet i tid en enda dag sedan jag kom tillbaka efter semestern, så varför skulle jag lyckas idag? Och jag orkade inte riktigt med tanken på att jobba heldag så tog en treo, sjukanmälde mig och kröp ner i sängen igen. Erik sjukanmälde sig en timme senare och sedan sov vi båda två några timmar till. Undrar varför jag generellt har så mycket lättare för att sova på morgonen? Så idag har vi i alla fall inte gjort ett jota. Jag har läst manga och kollat i huskataloger medan Erik har spelat tv-spel. Och så har vi knarkat treo. Sjukt irriterande med huvudvärk som inte vill ge sig. Men får väl hålla tummarna för att morgondagen blir bättre. Och att jag kan sova i natt. ^^
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: