Min morgon...

Började dagen med en stor diskussion med modern huruvida man kan betänka en dators utseende när man skall köpa sig en ny. Jag är av åsikten att man kan göra det. Självklart efter att ha tittat på prestanda och pris, men hittar man två likvärdiga datorer till så gott som samma pris så tar man den som man trivs bäst med och tycker är snyggast. Något mamma verkligen inte kunde förstå då utseendet inte har något med funktionen att göra. "Man skall ändå bara arbeta med den, då spelar det ingen roll hur den ser ut!?" Nej, det gör det inte, men klart jag vill ha snygga saker och om jag hittar två likadana produkter så kan jag la lika gärna ta den jag gillar bäst? Eller? Nu ser ju de flesta laptops (som det handlade om i det här fallet då syrran skall få sig en ny dator) ungefär likadana ut, men färg och form kan ju skilja sig en aning, och varför då inte ta den man gillar bäst...? Jag fattar liksom inte resonemanget, om det inte påverkar funktionen så skall man skita i hur den ser ut...? Det är ju inte som att jag skulle välja en pissdålig laptop bara för att jag tycker den är snygg..? Äh, skit sam.

Hela pappas sida skall snart traska över tröskeln dessutom, till min och syrrans stora förtjusning. Sitta i x antal timmar och konversera med släkten, kan inte tänka mig något jag hellre hade gjort faktiskt. Mysko att så sociala föräldrar kan få så osociala ungar egentligen. ;P Björn är social men han är ju inte här så han räknas inte. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: