Pensionskoll...?

Blev just uppringd från ett hemligt nummer och då jag tänkte att det kunde vara snubben som ringde förut så svarade jag. Osäker på om det var rätt val. Killen i andra änden var definitivt ingen rekryterare utan kunde nog mer titulera sig telefonförsäljare... Suck. Gällde dock min pension och mina PPM-fonder, något jag har noll koll på. Uppenbarligen har jag lagt mina pengar i högrisk-aktier och jag förlorade tydligen ca 25% av mina pengar förra året... Najjs liksom. Företaget i fråga kunde placera mina pensionspengar åt mig för en smärre summa (märk väl att smärre är ett väldigt relativt begrepp, jag satte typ i halsen när jag hörde summan på en bit över 600 kronor, men har man bara en lön så är det ju en spottstyver). De har dock en garanti, att om jag inte går vinst på mina placeringar så tar de inte ut någon avgift. Vilket väl lät bra... Antar jag. Undrar lite om jag blivit lurad av den glada rösten och de ledande frågorna... Skall i alla fall få hem all info per post och har 14 dagar på mig att säga upp'et, så får la läsa på och rådgöra med mina kära föräldrar innan jag tar något definitivt beslut...


Simon

Pension, ja hjälp! Jag orkar aldrig bry mig om sådant där, säger nej till alla "erbjudanden" jag får och har bara standard-pensionsgrejerna... När jag blir stor ska jag ändå bli miljonär och kan betala min pension själv!



Förresten... var det han snubben som sa att du gick ner 25%? Hur kunde han veta det isf???



"What goes down must go up" som jag inte brukar säga men tycker ibland ändå...

Cecilia

Haha, pappa undrade detsamma. :D Jag har ingen aning, killen i luren kanske bara hittade på, jag har absolut ingen koll på mina pensionspengar. Skall dock avsluta det direkt, för efter att ha läst på så verkar de lura folk, vara svåra att få konstakt med osv... x_x Pappa har inte gjort ett enda val gällande sina pensionspengar och det verkar funka ändå så kanske bara skall strunta i skiten... ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: