Hur svårt skall det vara...?!

Jag verkligen hatar att ha deadlines på fredagar. Man kommer aldrig från jobbet. Idag hade vi 3D-deadline, alltså att all 3D skall vara dubbelcheckad och klar, alla hålbilder skall stämma och inget skall krocka vid rörelser typ. Jag har legat väldigt bra till så har dubbelcheckat till och från under hela veckan, ändrat när något dykt upp och meddelat andra när jag sett fel med deras element. Har till och med börjat med ritningarna som inte skall påbörjas förrän nästa vecka så tänkte att jag skulle dra hem vid tre idag i och med att jag klarat deadlinen med råge. Hade varit smidigt i och med att jag skall köra hem till Uddevalla och gärna vill köra medan det är ljust.
 
Pff.
 
Resten av folket har uppenbarligen INTE kollat sina grejer allt eftersom utan BÖRJAR sin 3D-check på fredag eftermiddag. Mycket trevligt. Chefen högg tag i mig direkt efter eftermiddagsfikat när jag tänkte gå hem så satt på hans kontor ett tag innan jag kilade bort till mitt skrivbord. Bara för att se att E skrivit på chatten "Tid att komma bort?". Åh, vad sugen jag var på att bara ignorera meddelandet men kunde jag ju inte riktigt göra. Så traskade bort, fick veta att M ifrågasatte min placering av motorkåpa på linjärsträcken då den är väldigt nära hans rördragning då kåpan lutar. Något som var tvunget då den krockade med E:s trappa i gångbanan när den var rakt uppåt... Men nu hade E höjt trappan med 100 mm så det skulle kaaanske gå ändå. Traskade bort till M, tog diskussionen där, beslutade att testa om det gick att vinkla tillbaka men han var ok med om det inte gick, traskade till min plats, ändrade 3D-modellen, konstaterade att det var jävligt knappt med plats gentemot trappan, skrev ut bilder, gick till min handledare och visade och vi kom efter viss diskussion fram till att vinkla tillbaka kåpan igen så att den blir sned då det är det minst sämsta alternativet. Så, 1½ timmes arbete helt i onödan. Och så här gör folk varenda jävla deadline. ÄR det så svårt att kontrollera medan man arbetar?!
Kom ifrån jobbet närmare fem istället för tre. Känns underbart.
 
Drog iväg och handlade typ direkt då jag bestämt mig för en megasuperduperstor godispåse till bilen. Hade tänkt Red Bull också för är något seg i huvudet men i affären så lockade vatten mer så tänkte att jag kunde fylla på en flaska när jag kom hem. Ångrar mig rätt grovt just nu... Dessutom så var tydligen halva Karlstad och handlade på Ica Välsviken så var knappt att man kunde ta sig fram. Vad fan gjorde alla människor där samtidigt? Och hur mycket småbarn som helst som sprang runt benen... Tog en evighet att bara plocka åt sig (en jäkla massa...) snask. Inte alls frustrerande när man haft en pissig eftermiddag och var allmänt trött, grinig och förbannat hungrig.
 
Nu har jag i alla fall käkat klart så får la ta och packa ihop mina grejer och dra mig så jag inte kommer hem någon gång i natt. :P Ha en trevlig helg gott folk! ^^


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: