Sämsta musikvideon ever...?

Har på VH1 på TVn i bakgrunden och där dök just låten Beautiful med Mariah Carey ft Miguel upp. Och även om låten i sig låg i bottenskiktet på saker jag hört så var det ändå videon jag störde mig mest på. Mariah skall väl ändå räknas som en hyfsat stor sångerska och det enda hon gör i videon är att smeka sig själv på en motorcykel (visserligen väldigt snygg motorcykel) och rufsa i kläderna och visa trosorna i en dörröppning medan Miguel sitter och tittar på i sin (väldigt snygga) bil. Rent ut sagt äckligt. Musikvideos brukar ju vara en gren för sig när det kommer till onödigt juckande och minimalt med kläder framför kameran, men det här var bara för... tydligt.
 
Och för att göra det hela ännu tydligare så kommer Shakira med låten Whenever Wherever direkt efter. Och kontrasten blir övertydlig. Även om Shakira emellanåt har mindre kläder på sig (byxor och bh) så ger det inte alls samma vibbar. Sedan kanske min aversion mot Mariahs video har att göra med att jag aldrig gillat henne och hon nu ser ännu mer ut som en död docka än vad hon brukar men ändock...
 
Nej, ok att det är lättklädda juckande brudar i hiphop-videos där själva låten handlar om knullande, snygga brudar, pengar, snygga bilar osv, men i en låt där tjejen står som huvudartist...? Nej tack. Lite självrespekt vore nog på sin plats.
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: