The Wolf of Wall street...

Såg denna underbara (not) filmen i fredags ihop med Erik. Och medan han gillade den skarpt så satt jag mest och var arg i tre timmar (även om den har vissa ljusa punkter som även jag skrattade åt). Erik tyckte att den gav en verklighetstrogen bild av hur det var i börsbranchen under den tiden och jag kan hålla med på den punkten, men det behöver inte betyda att jag tycker om det. Filmen glorifierar droger och alkohol (gärna i kombination), lurendrejeri samt prostitution. Könsfördelningen är dock rätt jämn. Brudarna som är med i filmen har dock bara ett syfte. De skall knullas. Helst i grupp medan andra män tittar på. För pengar. Yejj. Tror väl att det kanske var fyra kvinnor som hade repliker i filmen...? Varav hälften även de knullas upprepade gånger. Och den andra hälften tyckte om att bli omhändertagna av män även om de (just då) inte knullades. Filmen är i sig välgjord, jag säger inget annat, och DiCaprio gör ett bra porträtt, men kvinnobilden gör mig galen. Men visst, kan man stänga av feministsidan i en tre timmar så lär man säkert uppskatta filmen. Alternativt om man bara vill se ett gäng män vältra sig i pengar, droger och bröst. Det är i alla fall ingen film för de pryda. :P
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: