Fullspäckad helg

Återigen så har helgen gått alldeles för fort, men den här helgen har vi i alla fall hunnit med en massa. Drog till Utby igår för att byta däck och serva bilen med olja, glykol, vårstädning osv och efter det var det mat, dryck, lekar, krocket och allmänt en massa tjöt ihop med päronen och deras vänner. Hade tänkt dra hemåt relativt tidigt men efter några glas vin och drinkar och diskussioner om allt från politik till hus till fester till gamla minnen så var klockan rätt mycket ändå. Var tillbaka i Göteborg runt ett-snåret och satt väl uppe någon timme innan sängen kallade.
 
    
 
Rotade runt lite i garderoben igår och hittade en tröja längst in som hade lappen kvar. Älskar när jag hittar nya gamla kläder som jag glömt bort. ;) Sällan jag har vitt på mig men den tröjan lär nog användas mer hädanefter ...
 
Idag drog vi till Trollhättan på förmiddagen för att gå på visning i ett hus (LÄNK) vi kikat på på Hemnet. Har lite motstridiga känslor såhär efteråt. Jag är medveten om att jag i dagsläget inte kan få det hus jag egentligen vill ha och drömmer om, men frågan är hur mycket man kan tänka sig att kompromissa. Teoretiskt sett så har vi råd att köpa mitt drömhus, vi har två bra löner och stabila jobb så kan lätt få rätt höga lån, men vi har ingen lust att lägga ner en förmögenhet på ett hus och sedan inte ha råd att unna oss annat. Dessutom så måste vi bo på ett bra ställe så att Erik kan pendla till jobbet i Göteborg och jag kan ta mig till kontoret i Trollhättan. Vilket ungefär innebär centrala Trollhättan ... Mellan Trollhättan och Göteborg finns bara mindre samhällen, som till exempel Lilla Edet, och där kan jag verkligen inte tänka mig att bo, och i Göteborg är det svårt att hitta ett bra hus. Det måste ju dessutom ligga mitt i Göteborg eller strax norr om för att MIN pendling skall funka. Speciellt efter årsskiftet då vi kommer att ha flyttat vårt kontor ut från centrala Trollhättan så att min pendling blir ännu längre än vad den är idag. Såattehh ... Trollhättan it is.
 
Huset var dock i sämre skick än vi trott så från att ha varit rätt taggade så är vi nu lite tveksamma. Stommen är bra och layouten är helt ok om än inte perfekt. Vi trodde att taket var nylagt då det ser ut så på bilderna men visade sig att de endast behandlat takpannorna så de kommer antagligen behövas bytas om något år eller två. Det är en återvändsgata så är ingen trafik utanför och trädgården är stor och fin och väldigt insynsskyddad trots hus runt omkring, vilket är väldigt viktigt för min del då jag inte vill ha folk för nära. Inuti huset så är det bra skick på golv osv men det är vitbeige strukturtapet överallt. Verkligen överallt. Eller nej, i ett rum var det knallgrön mönstrad strukturtapet, och i huvudsovrummet var det en hemsk brun mönstrad strukturtapet. Med andra ord så behöver alla rum i huset tapetseras om. Vilket inte är så dyrt i sammanhanget, men tidsödande. Erik är dessutom orolig över badrummen då han inte tror att de är renoverade på ett korrekt sätt. Så jag vet inte, hamnar det på rätt pris så kanske vi slår till, men det accepterade priset ligger på 2,3 miljoner så vettefan. Får se hur budgivningen går.
 
Tänkte gå på visning på ett annat hus på torsdag också om Erik bara kan flexa från jobbet. (LÄNK) Vi kollade på bilderna igår och blev lite kära, men när vi åkte förbi utanför på vägen hem idag så blev jag lite skeptisk. Det är en hörntomt med väg på två sidor varav en rätt trafikerad och tomten är inte alls så stor som den ser ut att vara på bilderna. Men vi får la se vad vi får för feeling på torsdag I guess ...


helena

Spännande det där med husen, du får skriva hur det går med allt :) Är lite avis, skulle också vilja skaffa hus... samtidigt som jag egentligen inte vet om jag/vi skulle vara beredda att lägga ner den tid som ett hus kräver...

Svar: Det blev inget hus den här gången i alla fall. Priset blev på tok för högt mot vad vi tyckte det var värt. :) Så vi kollar vidare. Vi är väl egentligen också lite osäkra på om vi har tiden och orken att ta hand om ett hus, men är lite därför vi helst vill ha ett hus där vi inte behöver göra så mkt på en gång. :)
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: