Inte den bästa jobbmåndagen

Tog lite sovmorgon imorse men har trots det varit så sjukt trött hela dagen idag. Och blev ju inte bättre av att precis allt gick emot mig under dagen. Jag hann inte ens till mitt skrivbord innan jag blev hejdad av en gubbe som glatt konstaterade att då jag tagit över teamleader Ms arbetsuppgifter medan han är borta så kunde jag ta och fixa några punkter som han glömt/ignorerat det senaste. Och sedan fortsatte det så. Jag fick ta Ms möten där jag fick ännu fler punkter att åtgärda (när är det tänkt att jag skall hinna göra mitt vanliga jobb egentligen?) och till sist ville jag nästan gömma mig när jag såg någon komma mot mig eftersom i alla fall hälften mötte mig med ett stort leende och kommentaren: "Jag hörde att du tagit över Ms arbetsuppgifter medan han är borta?! Så jag tänkte om du kunde..."
 
Dessutom fuckade det mesta upp sig i fabriken så till sist visste jag inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta längre. Himla tur att det fanns mer folk på plats idag i alla fall så kunde få hjälp när det brakade åt helvete. Ironiskt nog var det extra stressande att jag skall vara ledig morgon också, kände mig tvungen att få klart en massa grejer innan jag gick för dagen, men tror jag fick klart det viktigaste i alla fall. Och oavsett så finns det inget jag kan göra nu så försöker stänga av jobbhjärnan helt och hållet och låtsas att det är helg. ^^ Har legat i soffan och myst med Erik sedan jag kom hem. Jag har legat nergosad under en pläd, slösurfat och mumsat pepparkakor och godis medan Erik spelat TV-spel och stört sig på katten som sin vana trogen vill gosa på sina egna villkor. ;)
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: