Dagens störningsmoment

(Jag vill så gärna skriva "störelsemoment" av någon anledning ...)

Dagens störningsmoment är i alla fall män som ställer sig mitt framför en när man står i en grupp. Det har hänt flera gånger och verkar vara väldigt vanligt här på Volvo. Är inte ens säker på att gubbarna vet vad de gör. Alla är trevliga och hjälpsamma i övrigt, men står man i en grupp och pratar så händer det titt som tätt att en av gubbarna liksom tar ett kliv framåt när de ska prata och så ser jag helt plötsligt bara en ryggtavla. Det kanske funkar när det bara är långa män som står där men det funkar sämre när det även ingår kortare personer i gruppen. Oftast så funkar det att bara ta ett steg åt sidan men när man fått göra det X antal gånger under en kortare diskussion så börjar tålamodet tryta. Jag vill ju dessutom ha mitt personal space men det funkar verkligen inte här. Eftersom typ alla sådana här möten är nere i fabriken där det låter som fan av alla maskiner så måste man stå nära folk för att höra vad de säger. Står man då i en grupp där alla vill höra vad som sägs så blir det trångt. Och lämnar jag då en liten lucka med luft framför mig så kanske någon annan tycker det är himla smidigt så de trycker in sig där = de ser och hör bättre och jag får en rygg som blockar totalt. Så får väl bli bättre på att knö helt enkelt. Trökigt att det ska behövas bara. 



Random bilder från helgen. Längtar verkligen hem till soffan just nu. Jag är trött och hungrig och allmänt seg i kroppen. Är inbokad på ett skivstångspass i kväll men väger lite mellan det och mathandling + färga håret. Hinner inte båda men är egentligen inte så sugen på någotdera. Just nu vill jag bara sova. Eller äta först så magen slutar vråla - sedan sova. 


Sandra

Jag hade lätt knackat på ryggen och sagt att jag inte ser/hör nåt. Gör inte det minsta om det blir lite pinsamt för karljäkeln. Bara bra!

Svar: Haha, det tror jag nog också att du hade gjort Sandra, men jag är lite fegare av mig. ;) Sedan är jag ny och står mest med för att lyssna och försöka lära mig något så känns inte som att jag bör ta för mycket plats. Men snart så... :P
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: