Eurovision Song Contest 2015 Final

Dagen blev precis så slapp som jag trodde. Vi har legat i soffan hela dagen och inte rört en fena. Erik har spelat tv-spel och jag har kollat i huskataloger. Hur mysigt som helst. Orkade oss inte ens iväg för att köpa mat utan beställde hem thaimat. Testade ett nytt ställe och tja, det var väl helt ok. Kanske till och med rätt gott, men lär ändå inte beställa det igen. Smaken är liksom bra men allt är så jäkla milt?! Vi kanske har vant oss vid de starka rätterna på Aray i Karlstad, men kontrasten är slående...
 
Fick Erik att sitta med och kolla på finalen i Eurovision, även om han kanske inte ser sådär himla mycket bakom mobiltelefonen... ;) Tycker att nivån på bidragen i år ändå är helt ok, några som jag verkligen gillar och några jag verkligen inte gillar, men majoriteten ligger där någonstans på "helt ok"-skalan. Men mellanakterna och pratet från programledarna är ju helt jävla totalt värdelöst?! Sjukt deprimerande...
 
De bidrag jag anser värda att nämna är i alla fall som följer:
 
3 - Israel - fortfarande lika charmig, man kanske aningen svajigare på rösten idag? Nerver?
4 - Estland - absolut en av toppfavoriterna, verkligen älskar den! Deras röster matchar så jävla bra och hela låten ger mig en väldigt bra feeling
10 - Sverige - Jepp, Måns är fortfarande en av favoriterna
11 - Cypern - väldigt fin röst på snubben, men tyvärr rätt tråkig låt
12 - Australien - älskar låten! Svängig och catchy. Lika bra live som den inspelade versionen
14 - Österrike - kan inte riktigt bestämma mig om denna, gillar soundet men ändå inte liksom...?!
16 - Montenegro - fortfarande skön, men fattar fortfarande ingenting ;)
17 - Tyskland, gillar den här låten skarpt, jäkla skön röst på bruden. Hon ser dessutom exakt ut som huvudskådespelaren i filmen Pitch Perfect...?! :O
21 - Spanien - kraftfull röst och jäkligt snygg brud, men kanske lite tråkig låt
25 - Ryssland - bra, kraftfull röst och ok låt. Ser dock ut som att bruden håller på att få en panikattack emellanåt.
 
 
 
Gällande vem jag håller på så är jag lite osäker... Naturligtvis så håller jag på Måns per automatik, men vettefan om jag egentligen vill att Sverige anordnar tävlingen igen. Känns som att det bara kostar massa pengar... Mina favoriter för vinst är i alla fall Sverige, Australien, Estland och Tyskland. ^^ Så nu håller vi tummarna!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: