Smidig personal på ICA

Asså... Nu är jag redigt irriterad. Riktigt kryper i kroppen. Traskade hem från tåget ihop med Erik eftersom det - trots de väldigt mörka molnen - ändå var uppehåll, och passade på att handla helgmaten på vägen. Slogs med en miljon människor i gångarna och velade fram och tillbaka kring vad vi skulle köpa då ingen av oss egentligen var sugna på något. Slutade med hamburgare idag och tjockpannkaka till Erik imorgon när jag är iväg, och sedan slank det väl ner lite annan skit också som godis, melon, chips osv. När vi då sedan står i kassan så lastar Erik upp grejerna på bandet och jag ställer mig för att betala. Eriks lapp med streckkoden för snusen kommer fram och tjejen i kassan tittar upp och säger:
 
- Ursäkta, men jag måste få be om att se legitimation på dig.
Jag skrattar till lite men plockar fram körkortet och sträcker fram det och tjejen kollar på det noga, varpå hon kläcker ur sig:
- Ojdå. Ja, men nu blev du väl glad när jag frågade i alla fall!?
(Huh?) Jag ler lite stelt och mumlar något intetsägande och undrar vad fan hon menar med det. Leendet stelnar totalt när hon sedan fortsätter med:
- Ja, jag såg hur du riktigt lyste upp när jag frågade. Jag tycker det är så roligt att göra folk glada.
 
Jo, men tjena. Jag är 28 år, jag är inte lastgammal. Jag har inte riktigt nått den nivån att jag blir glad när folk frågar efter legget när jag skall köpa något (blir man någonsin det?). Jag bryr mig inte speciellt mycket när de frågar utan tycker mest det är lite löjligt (kom igen, jag ser knappast ut att vara under 18) men gissar att bruden totalt missförstod mitt skratt när hon frågade. Så nu gick jag hem och funderade på hur gammal jag verkar vara egentligen. Uppenbarligen SER jag så pass ung ut att man måste fråga om leg för att köpa något med 18-årsgräns, men ÄR gammal nog att folk tror jag blir glad av att bli misstagen för en ungdom...? Fick en liten mini-livskris där på hemvägen. Jag gissar att tjejen bara ville vara trevlig men jävlar vilket plumpt sätt att lägga fram det på.
 
Jaja, whatever. Får koncentrera mig på bra saker nu, ingen lust att vara på dåligt humör ikväll. Så mumsar godis (helvete vad mycket choklad jag lyckades plocka på mig?!) och lyssnar på bra musik. Laterz. 
 


Anonym

Hahaha. Så kul skrivet :) Men sicken tur att vi har en sån "glädjespridare" på Ica då som älskar att göra folk glada!

Svar: Haha, ja fan vilken tur vi har huh... ;)
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: