Världens mesigaste röst..?

Hahaha, fy fan alltså. Har fått en massa intalade meddelanden på min jobbtelefon från folk som vill ha tag i förra nummerägaren (himla smidig grabb från Gävle som uppenbarligen inte är så bra på att meddela folk att han bytt nummer) och börjar tröttna så smått. Kom på att jag fortfarande har standardsvaret kvar på min röstbrevlåda och kom på att jag kanske kan bli av med vissa som ringer om jag talar in ett eget meddelande där jag förklarar att mobilen tillhör ÅF i Trollhättan. Sagt och gjort så talade jag in ett eget meddelande som jag sedan fick lyssna av innan jag kunde godkänna. Och herregud alltså?! Är det min röst?! Jag låter som att jag är åtta år gammal?! o_O En ljus pipig röst som jag verkligen inte kan identifiera mig med. Herregud vad hemskt om jag gått runt hela livet och låtit sådär medan jag inbillat mig själv att jag haft rätt djup röst för att vara tjej. Min världsbild är krossad... -_-

Skall göra ett försök till att få till en vettigare inspelning men får vänta tills jag är ensam i rummet så jag inte behöver prata så lågt. Försöker desperat intala mig att det är därför det låter som det gör på nuvarande inspelningen... ;) 


helena

haha. I min värld har du typ två olika nyanser av din röst. Den ena väldigt dov/djup, nästan bas-aktig (på ett bra sätt, haha!). Låg men djup, typ. och en annan mer "vanlig". Dock inget pipaktigt ;)

Svar: Hahah, en bas-aktig och en vanlig asså, good to know. ;) Däremot så låter jag lite annorlunda när jag pratar med typ kunder i telefonen har jag märkt, typ ljusare och mer... klämkäck liksom, kanske är det som påverkar när jag pratar in ett telefonsvararmeddelande också...? :) Bra att veta att jag inte låter så för jämnan i alla fall. ;)
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: