Jobb(ig)helg

Jag är verkligen helt slut i huvudet. Så jäkla trött. Samtidigt så vill jag inte gå och lägga mig än eftersom det skulle betyda att helgen är över. Och jag har typ inte fått någon helg då jag arbetat både lördag och söndag. Inte på eget initiativ dock. Min teamleader på Volvo drog på semester i fredags så han frågade om jag kunde vara huvudkontakten mellan Volvo och en leverantör som bygger några produktionsliner åt oss medan han är borta, och jag sade ja då jag haft en del med dem att göra tidigare. Men som Erik säger, ger man dem lillfingret så tar de hela armen. Teamleader M frågade även om jag kunde tänka mig att jobba på lördagen och efter lite betänketid så sade jag ja till det också då vi ändå inte hade några direkta planer. Men på något vänster så slutade det med att jag fick jobba hela helgen och att jag var ensam från hela upperbody (sidor och tak på karossen)... o_O Chefen kom förbi i fredags när jag skulle gå hem och konversationen gick som sådan:
 
"So you'll be working this weekend?"
"Ah, well, I'll be working Saturday."
"No, you'll be working the whole weekend."
"Ehm... No? I'm just working on Saturday...?"
"No, you'll be working the whole weekend."
"But... I only agreed to work on Saturday?"
 
Så han visade ett dokument som skickats ut till alla ansvariga där det vackert stod att jag var ansvarig för upperbody och att jag skulle arbeta hela helgen. Vem som fyllt i mitt namn där vettefan, men fanns inget att göra. Var sent på fredagen och alla hade typ gått hem så fanns ingen att byta med och när jag frågade chefen om jag verkligen var tvungen att komma in så blev svaret bara ett kort ja, såatteh... Bara att inse att min lugna helg i soffan fick stryka på foten och att det istället blev tidiga (nåja) kvällar, tidiga (nåja) mornar och massa jobb. Som tur var så har det ändå rullat på rätt bra och det har funkat även om jag varit ensam ansvarig i mitt område då vi inte haft några direkta problem. Och det är ju alltid najjs att få ihop några (massor) med timmar till kompbanken (eller extrapengar, har inte bestämt mig än...) också. Men hjärnan är verkligen helt slut nu. Har ju även brutit min veckovila då jag arbetat 7 dagar i rad, så kommer ta ledigt på tisdag. Hade ändå tänkt sluta vid lunch eftersom vi skall på tomtvisning i Trollhättan, så skall passa på att sova ut ordentligt innan Erik kommer hem från jobbet. ^^ 
 
Erik har varit supergullig den här helgen i alla fall, och har både plockat här hemma, diskat trots att det var min tur (och det var berg av disk och dessutom jobbiga saker så jag är sjukt tacksam), handlat mat och dessutom varit allmänt gullig med massa pussar, massage osv så kan inte klaga. ;) Idag hade han varit och köpt glögg, lussekatter, pepparkakor och hela köret så vi körde första-advents-mys när jag kom hem från jobbet. Hade tänkt få upp alla ljusstakar osv men vissa hittade vi inte ens (kvar i någon flyttlåda?) och resterande hade trasiga lampor. Hej antiklimax. Så får kolla efter lampor och rota i förråden imorgon så vi kan få upp vårt adventsmys i lägenheten.
 
 
Adventsljusstaken blev lite av en paniklösning då jag inte hittade något pynt till den heller... Hittade dock påsen med alla grejerna till julgranen så slängde i tre kulor i ljusstaken tillsvidare. :P


helena

Hade precis tänkt säga att det var en kreativ och snygg lösning till adventsljusstaken, trodde först det var meningen. Men snyggt hur som helst :)
"Brutit min veckovila", vilket roligt uttryck :D Men ja, så är det ju :)
Kram

Svar: Haha, jo det blev allt ok men kulorna är lite för stora så det blir lite för tomt i ljusstaken liksom. :P Hehe, egentligen ett väldigt konstigt uttryck, borde vara att man behöver sin veckovila, tycker inte man borde kunna bryta något man inte har, men ja. :P
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: